met welke wijze spreuk kan een mens zich meteen erg goed voelen?

eergisteren was ik nog geplaagd door nacht merries en angst aanvallen en vannacht heb ik erg fijn geslapen en voel ik me heel goed. voor ik ging slapen had ik een zinnetje in mijn hoofd dat ik nu weer ben vergeten.
ik denk dat dit zinnetje mij erg heeft geholpen met goed voelen. heel jammer dat ik het niet meer weet. vandaar dat ik benieuwd ben naar de goede helpende hand zinnen of spreuken om te helpen goed te voelen zonder zorgen. ik hoop dat goeievraag er geen probleem mee heeft. want goeie wijze uitspraken kan ook andere mensen helpen om zich goed te voelen. ik zou het goed kunnen gebruiken voor in angstige momenten.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.4K

Antwoorden (33)

Na regen komt zonneschijn.

Toegevoegd na 1 minuut:
Zelf vindt ik het heerlijk om elke dag wel om iets gelachen te hebben, dus hanteer ik de spreuk, een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
Soms ook, een dag niet gelachen is geen dag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt giweda. jij hebt gelijk hoor. lachen en plezier is heel fijn. het zijn de beste dingen voor de mens. ik herinner mij het liefst de leukste dingen. maar ik heb ook heel vervelende dingen meegemaakt. die wil ik niet herinneren. ik heb wel vaker last van angst. en dan kan ik er moeilijk uit komen. mijn geest kan snel omdraaien dus na regen komt zonneschijn is ook heel goed. ook al is het simpel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor vannacht dus heeeel lekker slapen en niet te laat, lekker uitrusten is beter dan piekeren!
Slaap lekker!
Als je van elke minuut geniet heb je er nog een heleboel te gaan. Of aan hadden heb je niets. laatst las ik een goeie het meervoud van lef is leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niets is wat het lijkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een heleboel leuke 'opkikkertjes' op de site in de link

"Met stenen die op je weg worden gelegd,
kan je iets moois bouwen"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je later ergens op kunt terugkijken en erom lachen, dan kun je er net zo goed nu al om lachen. Marie Osmond

You're more beautiful than you know,
more talented than you think,
and more LOVED than you can IMAGINE!!!

Gelukkig zijn is niet een station waarin je kunt arriveren, maar een manier van reizen.

Als een trein door een tunnel rijdt en het donker wordt, spring je er niet uit en gooi je je kaartje niet weg. Je blijft zitten en vertrouwt op de machinist.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de soep wordt niet zo heet gegeten als hij wordt opgediend,
of :Tob niet, het komt toch weer anders.
13 jaar geleden
Een geruststellende spreuk over Uw droom.

Waar je van droomt, daar kun je niet van wakker liggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eind goed al goed, op een gegeven moment komt het heus allemaal weer goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Na regen komt zonneschijn! (hoewel ik daar de laatste weken erg aan begin te twijfelen ;-)

Denken (oftewel tobben en piekeren) moet je aan een paard overlaten, die heeft een veel groter hoofd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In een periode waarin ik ongelofelijk bang was voor wiegendood van ons kindje, zei iemand :" Sommige dingen in het leven heb je eenmaal niet in de hand; leg je daar bij neer."
Het gaf me ontzettend veel rust.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe meer interesses, hoe meer kansen op geluk.
Geluk is genieten van je prestaties, hoe klein ook.
Er is geen mooier resultaat dan dat waarvoor je hard hebt gewerkt.
Geluk is richting kunnen geven aan je leven.
Soms zorgt onwetendheid voor het grootste geluk.
Geluk ontstaat door je leven lang nieuwsgierig te blijven.
Geluk is houden van wat je doet en doen waarvan je houdt.
Wie geluk heeft, heeft geen gelijk meer nodig.
Gelukkig is hij, die zijn mag, wat hij is.
Alle aards geluk berust op een compromis tussen droom en werkelijkheid.
Het geluk is gemaakt van heel veel droom en een beetje werkelijkheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak je niet druk, dun is de mode
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt je goed voelen met een zelfgemaakte affirmatie. Dat is een positieve zin, in het hier en nu (alsof het al zo is) en begint met IK. Dat is ook een soort spreuk, maar omdat het zelfgemaakt is, en dus op jou van toepassing, werkt het het allerbeste.
Hoe maak je een affirmatie:
1. omschrijf je probleem
2. draai het om
3. maak een mooie zin, begin met IK en in tegenwoordige tijd. (de affirmatie)

Bijvoorbeeld:
1. Ik ben zo vreselijk bang er gaat iets ergs gebeuren.
2. Ik ben rustig, ik heb vertrouwen dat er niets aan de hand is.
3. Ik heb heel veel vertrouwen en ik voel me veilig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zing zelf altijd:

Always look at the bright side of life

t filmpje vind ik wat minder maar de melodie is zo leuk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
* De zondvloed van de pijn, en regen,
Is uiteindelijk uw kennis, dus een zegen. [L v Loon]

* Je bent wat je in je hart wilt zijn. De rest is angst. [Rene Kres]

*Waardoor hapert het genot?
Het is de binnenkant,
Die dit beknot. [ loes v Loon)

Maar ook:
*Iemand die ongelukkig is, is geen slachtoffer, maar dader.
Iemand die niets aan zijn ongelukkig zijn doet,
is slachtoffer van zichzelf.

Ervaring van angst en/of slecht voelen vraagt om handelen om de ervaring te transformeren en hiervan te leren. Het is een proces van Bewustwording.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wie muren afbreekt, creëert uitzicht!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn favoriet is geworden

Komt wel goed, schatje.

Klinkt simpel maar in mijn moeilijke tijd heb ik daar veel aan gehad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sommige anderen hebben het veel slechter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Yesterday is history,
Tomorrow is a mystery,
Today is a gift,
That's why we call it 'The Present'.

Een beetje zoet, maar wel mooi.

Toegevoegd na 1 minuut:
En deze klassieker helpt goed als je aan het piekeren bent:

Geef me de kracht om te veranderen wat niet te accepteren is.
Geef me de moed om te accepteren wat niet te veranderen is.
Geef me de wijsheid om het verschil hier tussen te zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alles is winst, leer ervan en je bent rijker dan voorheen.
Wat het ook is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar je je tegen verzet, blijft.
Wat je accepteert, kan losgelaten worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik citeer: the universe never sets a challenge that can't be meet. you just need to believe in yourself in order to find the strength to face it
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op het eind komt alles goed..
En zo niet.. Dan is dat nog niet het eind..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die PrutsEinstein;

Zolang ik mijn eigen beste vriend blijf is er niets aan de hand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Je hoeft niet perfect te zijn om speciaal te zijn, maar je kunt wel zo speciaal zijn dat je perfect bent".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Denk aan je kinderen en wees trots.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Richt op de maan. Als je misschiet, kom je altijd nog tussen de sterren terecht.

Toegevoegd na 3 minuten:
De maatschappij wil alleen het beste van wat je hebt, maar God wil je helemaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het leven duurt maar even,
Ga verantwoord om met je tijd en geniet ervan!
amc
13 jaar geleden
aan het eind van de tunnel is er altijd weer licht
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik kreeg ooit van iemand in een moeilijke tijd deze spreuk op een kaart

kijk niet te ver vooruit en kijk niet achterom, kijk naast je want daar loop ik
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
I am boss!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
-In elk negatief iets, zit iets positiefs
-Beter veel fantaseren dan een fantasieloos leven