Gaat het om de inhoud of gaat het om het uiterlijk ?

Ik vraag me het werkelijk af. Gaat het om de inhoud van iets of moet het er vooral goed uit zien ? Je moet kiezen..

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

Korte termijn en in eerste instantie denk ik dat uiterlijk de blikvanger is daar keur je in milliseconden tot secondenop...je voelt je aangetrokken tot iets of niet, inhoud maakt het verschil of je bij deze persoon/product voor de langere termijn blijft.

Het kan ook zo zijn dat inhoud het uiterlijk overstijgt, op een of andere manier wordt je met de inhoud geconfronteerd waarbij je positief verrast wordt omdat het uiterlijk je anders deed vermoeden.
Ben ik te volgen?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Het ligt eraan.
In de taal, waarover de discussie ging die wij zojuist genoten en wat voor jou aanleiding is geweest deze vraag te stellen, dunkt me, gaat het om vorm.

Wat betreft mijn spaarpot: inhoud.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bij een cadeau gaat het om de inhoud. Een van mijn neefjes laat het als het mooi is ingepakte wel een tijd staan om van dat uiterlijk te genieten. Uiteindelijk kist hij voor de inhoud. De anderen maken het meteen open.

Toegevoegd op 01-05-2009 15:59:41
"ingepakt" moet zonder e en "kist" moet met e en wordt kiest.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als het om mijn bedrijfswagen gaat dan ga ik toch echt voor het uitelijk...

Wetend dat wat zich onder de motorkap bevind ook aan mijn verwachtingen zal voldoen...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
lol inderdaad
Allebei, als ik in een restaurant wat eten bestel dan is de smaak natuurlijk erg belangrijk. Maar ik vind het extra lekker als het er mooi uitziet. Moet je voor de grap eens groene kleurstof op je vlees gooien; wedden dat de helft van de mensen het niet durft te eten. Heel gek, maar ik heb eens een experiment gezien op televisie. Dus je eet wel degelijk ook met je ogen. Een mix van beide is ideaal.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat je vraag bij psychologie staat neem ik aan dat het je gaat om mensen. Dan is inhoud op de lange duur belangrijker dan uiterlijk.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Maar kon net zo goed ook als filosofische vraag worden geplaatst of als overig.
Als je om inhoudelijke redenen van je partner houd, dan vind je haar vanzelf mooi:)
en heb je het allebei

Iemand mooi vinden en dan hopen op iets inhoudelijks...dat kan soms wel eens tegenvallen.....
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als het uiterlijk erg tegen valt, kom je aan de inhoud waarschijnlijk niet toe. Als het uiterlijk geweldig is , is de verwachting hoog en kan de inhoud erg tegenvallen. Dus het uiterlijk schept een verwachting waar de inhoud mischien niet aan kan voldoen Natuurlijk kies ik voor de inhoud met een knipoog naar het uiterlijk.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
We zijn in het westen nu eenmaal meer op uiterlijk gericht dan op plekken elders in de wereld. Dit geldt voor een partner, auto, eten, ons huis...

We zullen in eerste instantie reageren op het uiterlijk, maar alles went uiteindelijk. Ook een mooi uiterlijk van iets of iemand en dan blijft de inhoud over.

Ik ga zonder twijfel voor de inhoud en kijk graag voorbij het uiterlijk. Een mooi uiterlijk hoeft n.l. niet te betekenen dat de inhoud perse even mooi is. En bij een mooie inhoud wordt het uiterlijk automatisch ook mooier.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als ik denk aan menselijke relaties wordt er wel gezegd dat men eerst naar de buitenkant kijkt maar het is niet ongewoon dat iemand verliefd kan worden op het innerlijke. Als dat gebeurd dan veranderd het uiterlijk!En dat kan visa versa natuurlijk ook gebeuren... Je vindt iemand helemaal top maar na een dag of drie (of iets langer) kun je de handdoek al in de ring gooien. M.a.w. ik denk dat het in menselijke relaties gaat om het innerlijke...

Met een auto, bijvoorbeeld een klassieker, vind ik het wat anders. Als de buitenkant puntgaaf is en de motor is een hoop schroot dan zal ik gaan zoeken naar een oude auto met een puntgave motor erin. Of ik koop een goedkope nieuwe motor.
:-) Het is maar materiaal... who cares...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het begint altijd met uiterlijk. Na korte- of lange tijd gaat het om de inhoud. Dat is de sterkste van de twee.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het gaat om de inhoud van iets. Als je het over een mens hebt dan. Uiterlijk is leuk meegenomen maar als je echt verliefd bent kun je er toch niks meer aan doen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ha, die Mystica;

Een keuze voor eeuwig en overal? Laat mijn beurt dan maar voorbij gaan. Gevoelsmatig kies ik weliswaar voor inhoud, maar een keuze voor het uiterlijk kan soms uitermate praktisch zijn; there is no second chance for a first impression.