Mensen noemen zo iemand Abnormaal,omdat een normaal mens niet aan moorden denkt maar aan leven.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Erna55
6 jaar geleden
Min.
Iemand die detectives leest of zich bezighoudt met forensische psychiatrie...
Zo kun je alles als " abnormaal" bestempelen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Forensische psychiaters zijn niet geïntrigeerd in moord en doodslag. Zij hebben interesse in de achterliggende beweegredenen van de dader.
Ik denk niet dat er een woord is voor de definitie die je geeft. Waar je naar zou kunnen zoeken is naar de verschillende cultes, culturen, organisaties, en evt. mentale ziektes om op het antwoord te komen. Er zijn bijvoorbeeld verschillende cultes die geintrigeerd zijn geweest in de dood en moord (denk aan de egyptenaren met Anubis of de Mayas met mensenoffers), terwijl Goth een cultuur is dat over het algemeen een fascinati voor de dood heeft.

Ik vind het overigens niet abnornaal dat een mens geintrigeerd is door de dood of moord. De dood is wat ons altijd bezig houdt, zeker omdat we er zo weinig over weten. En moord; tja, wie houdt nou niet van een goed moordverhaal. Mensen zijn nou eenmaal doemkijkers.