Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Vrouwen vinden over het algemeen mannen met een symmetrisch gezicht aantrekkellijk.

Andersom is dat minder. Sterker nog, populair bij mannen zijn vaak : een (te) grote mond of (te) grote borsten. Is hier een verklaring voor?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
593

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Mensen associeren symmetrie met een gezond stel genen, om het kort uit te drukken. Die voorkeur geldt voor beide geslachten. Voorzover mannen van grote borsten houden hebben ze denk ik liever twee borsten maat D-cup dan een E- en een D-cup.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Geen enkel gezicht is symmetrisch tov middellijn; trek een denkbeeldige lijn van boven naar benden, maak een foto, knip en leg telkens de twee helften naast elkaar. Je zult twee verschillende gezichten hebben.Zie ook Boekomslag PERSONA van I. Bergman (zweeds regisseur)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mannen vallen WEL op symmetrie hoor. Een grote mond is nog steeds symmetrisch, hij is pas niet symmetrisch als de ene kant groter is dan de andere kant. Hetzelfde geldt voor borsten, grote borsten zijn nog altijd symmetrisch.

Nog even voor de duidelijkheid het begrip symmetrie: men spreekt van symmetrie bij een object als twee helften van het object in een bepaalde zin elkaars spiegelbeeld zijn. Dit spiegelen kan ten opzichte van een punt, een lijn of een vlak zijn. Men spreekt ook van symmetrie als een andere isometrie het object op zichzelf afbeeldt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik ben van mening dat geen enkel gezicht symetrisch is...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een grote mond of borsten kunnen ook symetrisch zijn!
;)
En volgens mij geldt 't voor mannen ook.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
als het te grote borsten zijn zijn ze dus "te" groot snugger (no offence intended) maar mannen vallen ook op symetrie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding