Sommige mensen liegen om het geheel wat spannender te maken. Anderen zijn chronische leugenaars en kunnen niet iets vertellen zonder een en ander aan te dikken. Weer anderen proberen zich door te liegen vrij te pleiten van iets waar ze niet voor uit willen komen. En zullen er nog wel anderen zijn die on diverse andere redenen liegen.
Maar de waarheid vertellen is uiteindelijk veel gemakkelijker, je hoeft niet te onthouden wat je tegen wie gelogen hebt.
14 jaar geleden

Andere antwoorden (16)

Omdat mensen de waarheid niet willen vertellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat mensen voorgelogen willen worden.... echt waar
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat "Goh, wat ben jij lelijk!" nou niet echt op prijs wordt gesteld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat mensen niet graag de waarheid willen zeggen omdat ze bang zijn dat ze mensen daarmee beledigen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
sommige mensen willen andere eventuele pijn besparen of hebben het lef niet om eerlijk te zijn maar onthoud

AL IS DE LEUGEN NOG ZO SNEL DE WAARHEID ACHTERHAALD HEM WEL
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan liegen om iemand niet te beledigen maar je kan ook liegen om een verhaal mooier te maken dan het is.
Ook kun je liegen omdat je iemand belazerd hebt en dat is dan het zwaardere liegen.
Als je jong bent is liegen een veel voorkomende smoes omdat je te laat was.
Dan is het dus liegen om geen straf te krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat eerlijk zijn vaak niet gewaardeerd wordt.

En omdat de wereld helaas om geld draaid.
Met eerlijk zijn kweek je helaas vaak niet veel vrienden, en zal je zeker maatschappelijk gezien vaak weinig succes brengen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om de waarheid te verbergen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt liegen en leugentjes om bestwil. Met liegen wil je meestal je eigen tekortkomingen verdoezelen of niet toegeven. Liegen is meestal in je eigen voordeel of ter bescherming van iemand die je geen bestraffing gunt.
Leugentjes om bestwil moeten soms om anderen niet te kwetsen of te beledigen. Iedereen doet het, denk maar aan Sinterklaas. Het is een traditie om hierover te liegen. Sterker nog, als je niet meeliegt tegenover je kind(eren) wordt dit als wreed gezien en zal men jouw kind toch anders vertellen, want wat papa en mama vertellen is niet waar, Sinterklaas bestaat echt wel! Als iemand trots mij zijn/haar nieuwste aanwinst laat zien, kan ik het niet over mijn hart verkrijgen om te zeggen dat ik het heel lelijk vind, ik zal niet zeggen dat ik het mooi vind, maar wel dat ik het fijn vind voor haar/hem dat ze of hij dat op de kop kon tikken. Ik vind het vreselijk om iemand zijn fijne gevoel af te nemen. Maar als het goed uitkomt in de opvoeding van mijn kind, heb ik geen moeite met een leugentje om de bestwil van mijn zoon.
amc
14 jaar geleden
Omdat een groot deel van onze maatschappij ( wereldwijd) gebaseerd is op geheimhouding. Velen van ons geloven dat het leven functioneert door wat we NIET zeggen, en niet
door wat we elkaar WEL zeggen.

Liegen is onze sociale code geworden.
De regering, de zakenwereld, en veel van onze vriendschappen en relaties zijn gebasseerd op die code.

We liegen zelfs over liegen. Iedereen weet dat de keizer geen nieuwe kleren draagt. En toch zwijgen we erover.

En het ergste van al.. we liegen zelfs onzelf voor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat ze zelf geloven wat ze zeggen.
ze geloven niet dat ze liegen.
dus is het geen liegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zowel om te bedriegen als om loyaal te zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In principe om er beter van te worden. Dat ze daarbij het risico nemen dat de waarheid wel eens ontdekt zou kunnen worden, nemen ze op de koop toe.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ze anders niet uitkomen.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik lieg wanneer bepaalde mensen de waarheid niet hoeven te weten.
Op sommige dingen kunnen bepaalde mensen gewoon niet normaal reageren. Nou, dan hoeven ze het ook niet te weten..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen liegen vooral om anderen geen verdriet te doen. Soms is het beter om niet helemaal eerlijk te zijn, zodat je niet iemand kwetst. Mensen die altijd de waarheid vertellen worden meestal niet aardig gevonden, maar juist heel bot. Daarom mag een leugentje om bestwil wel eens, toch?

Top 3 leugens van mannen:
1. Het gaat goed met me/ er is niets aan de hand
2. Dit wordt mijn laatste biertje
3 Nee, die broek maakt je kont niet dik

Top 3 leugens van vrouwen:
1. Het gaat goed met me/ er is niets aan de hand
2. Dit is niet nieuw, dit heb ik al jaren
3. Het was niet zo duur

-67% van de vrouwen liegt over hun gewicht en liegt er ongeveer 5.5 kilo af.
-20% van de mannen liegen maar over hun gewicht
-40% van de mensen liegt tijdens een sollicitatie