Ik heb een IQ van 103 in Deviation 15. Hoeveel is dit naar Nederlandse maatstaven berekend?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wie geloofd er nu in die onzin. Het zal je toch wordt wezen.

Het beste antwoord

De marge die ontstaat tussen verschillende onderdelen in de test. In het geval van de vraag scoort subject op het ene onderdeel 118 en op een ander onderdeel 88, de deviation is een wiskundige berekening die een marge aangeeft.
Een voorbeeld: Frequency deviation ( radio FM ) houdt in dat er maximum toegestane marge zit tussen ontvangst en geen ontvangst van een kanaal, anders zou iemand anders op jouw bandbreedte zitten en het voor anderen onmogelijk wordt om je goed te ontvangen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dank je voor jouw antwoord.

Andere antwoorden (1)

Uitleg van de scores
De Nationale IQ Test 2004 meet verschillende onderdelen van intelligentie. Je score is het totaal gemiddelde resultaat over deze deelgebieden:
- verbale intelligentie (woordenschat en verbaal redeneren).
- techniek, visueel (ruimtelijk inzicht en visueel redeneren) en geheugen.
- numerieke intelligentie (cijfermatig inzicht en numeriek redeneren).
Hou in je achterhoofd dat een score van 100 gemiddeld is en dat het gemiddelde IQ van de Nederlandse bevolking tussen de 85 en 115 ligt. Bij deze test kun je minimaal 70 en maximaal 150 scoren.
Als je een laag IQ scoort kan dat betekenen dat je emotionele intelligentie wel heel erg goed ontwikkeld is.