wie kent een psychogische test met 4 plaatjes met paard en ruiters?

ik zoek een test met 4 plaatjes met daarop 2 'vervormde' paarden en 2 ruiters. De opracht is om de plaatjes dusdanig op elkaar te leggen zodat ze op een goede manier op elkaar passen. Je ziet dan 2 ruiters op 2 perfecte paarden in een spring-stand.
De test wordt vlgs mij gebruikt om de mate van creativiteit/innovativiteit te meten.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
11.2K

Het beste antwoord

Je bedoelt waarschijnlijk deze puzzel:

Toegevoegd na 3 minuten:
Een interactieve versie:
http://www.smart-kit.com/s846/horse-riding-puzzle/

Toegevoegd na 9 minuten:
Bedacht in 1872 door Sam Loyd, en verkocht aan P.T. Barnum van het circus Barnum & Bailey. Zij deelden de puzzel uit aan hun gasten. Geen psychologische achtergrond, maar gewoon een leuke puzzel.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
thx. weet je meer info hierover?