Hoe realistisch is het dat mensen in de toekomst een soort cyborgs zullen zijn?

Ter verduidelijking de definitie van cyborg; (http://nl.wikipedia.org/wiki/Cyborg). Tegenwoordig hebben sommige mensen al apparaten in hun lichaam die het lichaam helpen ondersteunen bij een functie. Denk daarbij aan een pacemaker bijvoorbeeld. Sommige wetenschappers denken dat in de nabije toekomst meer en meer technologie een rol gaat spelen in het leven van de mens. Futuristen denken zelfs dat het mogelijk zal zijn om gedachtes op te slaan op een memorystick, data invoeren in je hersenen, zelfs het hele menselijk brein ontmaskeren en beïnvloeden. Hoe realistisch zijn deze ontwikkelen? En is deze ontwikkeling wel gewenst? Kleven er niet ontzettend veel nadelen aan deze ontwikkelingen (als ik bedenk hoe gemakkelijk het is om in te breken op een computer)? Raken we niet verder weg van het mens zijn?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik ben er van overtuigd dat de mens er in de toekomst in slaagt om ledenmaten en organen kunstmatig te produceren en toe te passen. of dit wenselijk is is een andere vraag.