Hoe breng je een bullebak weer terug in zijn basis?

Een bullebak is iemand die vaak de macht van de sterkste gebruikt om anderen te domineren.
met basis, bedoel ik zijn eigen innerlijke zelf waardoor hij zijn natuurlijke kracht zelf heeft. En hij niet meer hoeft terug te vallen in zijn aangeleerde gedrag van de bullebak. Dominantie is dan niet meer nodig omdat hij in zijn eigen kracht staat.
Zichzelf verdedigen hoeft niet meer.

Hoe kan je een bullebak helpen in zijn basis terug te komen.
Niet via therapie. Het gaat om een onbekend persoon.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Wat jij zegt is dat het een controle persoon is.

Alles wat jij in controle hebt kan jou niet kwetsen, iets wat hij/zij al vroeg in zijn jeugd heeft geleerd door zijn/haar omgeving.

Wel mooi dat je deze persoon wilt helpen, en wat nog mooier is dat dit eigenlijk ook een vorm van therapie is.
Dus je ontkomt er niet aan om toch een soort van therapie te gaan geven aan deze persoon.

Je kan cognitief gedrag toe passen, je kan ook dat deel waar de emotionele lading op zit zien aan te raken.
Hij kan dan twee dingen gaan doen, huilen of agressief worden, dan is de vraag hoe sterk ben jij ?

En om er voor te zorgen dat deze persoon niet meer terug valt in zijn/haar oude gedrag, is het genazen van deze oude delen die hem/haar doen beperken.

Veel succes