Wat veroorzaakt de motivatie om te antwoorden?

Ach je kent het wel, je leest een vraag en nog een en nog een en plotseling ga je recht zitten en is er een vraag die je gewoon moet beantwoorden!
Het hoeft zeker niet altijd alleen maar interesse te zijn in het onderwerp van de vraag er is vaak meer waardoor je heel graag de vraag beantwoordt, soms kan bij mij slechts een goede vraag mijn hele avond goed maken.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooie vraag Ed! +

Het beste antwoord

Soms ben ik moe, zoals nu en denk ik toch nog even kijken voor ik in bed stap. Afhankelijk van mijn stemming raak ik dan toch opeens geïnspireerd, omdat ik net dat ene antwoord weet, omdat ik denk he, leuke vraag(zoals nu), of omdat ik er echt heel graag iets over wil zeggen.
Een extra kan zijn dat de vraag iets in je raakt, waardoor je gewoon niet anders kunt dan beginnen met schrijven, het antwoord moet er dan gewoon "uit'!
Dus goeie vraag wederom ed.......en je ziet hij inspireerde me...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo herkenbaar pieker!
Dit zijn de antwoorden waar ik op wacht!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het inspireerde mij, om jou het beste antwoord to te kennen. Bedankt.

Andere antwoorden (20)

Het is leuk om te weten en anderen te laten zien dat je dingen weet. Ik ben dan ook leergierig, doe ook niet voor niets 6vwo.

Ik hou vooral van trivia, gewoon feiten dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar heb ik nooit last van. TOTDAT ik deze vraag las.
Ongelofelijk, het bestaat dus!
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Een bevestiging, volgens mij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ Antwoordman, ben je pas op g.v.?
Wil je uitleg?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lol
AWM
14 jaar geleden
Ja graag!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik stuur je wel 19 p.b.tjes, want het is erg veel tekst!
heb je even?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOL Ed!!!
Volgens mij is dat wanneer je het antwoord echt zeker weet. En wanneer je een vraag kunt beantwoorden omdat je het zelf hebt meegemaakt en het voor jou goed heeft uitgepakt.

Daarnaast moet het onderwerp je natuurlijk aanspreken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kennis delen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Laten zien dat je veel van een onderwerp af weet.. En punten scoren natuurlijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Je denkt dat je iemand kunt helpen, omdat die persoon met een vraag zit, waar jij antwoord op denkt te weten.
Wat blijkt.................krijg je naderhand commentaar van iemand die het beter denkt te weten. En da's nou leuk, óf een goed antwword geven, óf reacties uitlokken.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuk, ja.
+1
Gewoon de lol om iemand anders een olezier te doen of te kunnen helpen.

Toegevoegd na 22 uur:
olezier=plezier
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mischien deze vraag http://www.goeievraag.nl/vraag/muziek-nummers-geeft-terug-gevoel.45031
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jah, leuk :) +1
Het ligt er bij mij vaak aan hoe ik me voel, aan de hand daarvan beantwoord ik bepaalde vragen.
Voel ik me 'ondeugend' dan beantwoord ik weer heel andere vragen of reacties :)
Of ik zie bv een muziekvraag, dan schiet me weer bepaalde muziek door mijn hoofd waar ik dan nog vrolijker van word, die MOET ik dan even opzoeken op youtube.
Dat kan dus per avond verschillen bij mij.

Toegevoegd na 2 minuten:
...zo blij..dat me neus van voren zit en niet opzij :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha ja zoals deze , ik zit al recht op;)Soms hoef je niet diep na te denken ,rolt het antwoord zo uit je mouw.
Zo zijn ook vragen op een eigen stuk levensvisie of ervaring een stuk makkelijker te beantwoorden dan echte kennis vragen. Ja hoor soms wordt ik ook vrolijk als ik op GV antwoorden geef. Ik lach vaak hier, dat komt ook wel door de humor die er soms is. Bijvoorbeeld over rechtshandigheid of linkshandigheid:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik het antwoord weet dan antwoord ik, omdat ik dat het leukste vind.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor mij kunnen het heel verschillende dingen zijn die me doen opveren: soms weet ik iets waar ik eenvoudig iemand een goede dienst mee kan bewijzen (al is het maar een link waar hij blij mee is), een andere keer denk ik: hier moet ik wat tegengas geven of ik zie er een humoristisch antwoord in. Soms kan ik een punt scoren, maar dat maakt je avond niet. Soms wil je gewoon iets van medeleven tonen; van alles en nog wat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Soms om iemand met een antwoord te helpen, soms gewoon omdat ik het weet, soms omdat een vraag me raakt, soms om flauw te doen en vaak omdat het een spelletje is: real life Triviant.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
voor mij is het om iemand te helpen, dat geeft me een goed gevoel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Dat is bij een vraag die je speciaal de aandacht trekt en niet meer loslaat totdat je de vraag goed hebt beantwoord
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
In mijn geval bij taalvragen. En bij vragen waarvan ik juist geen idee heb wat het antwoord is. Dan vind ik het de sport om het antwoord te vinden.
Als ik dan een goed antwoord gevonden denk te hebben dan geeft me dat een prettig gevoel. Soms voor de ander die het antwoord zocht, maar vaak ook omdat ik er stomweg uitgekomen ben. ;)

Soms neem ik voor een vraag flink de tijd. En is het zoeken en ontdekken van allerlei feitjes en wetenswaardigheden tussendoor nog leuker dan het vinden van het antwoord. Wat dan vaak al door een ander gegeven blijkt te zijn.:)

En soms wil ik juist heel snel een goed antwoord vinden. Het ligt allemaal ook maar net aan de bui waar ik in zit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Vragen die mij opvallen en die ik graag beantwoord zijn meestal taalvragen. Ik kan ze echter niet allemaal beantwoorden omdat velen mij dan al zijn voorgegaan.
Waar ik echt rechtop voor ga zitten zijn echter vragen bij psychologie en religie. Soms zie je aan de vraagstelling al dat er waarschijnlijk een hele ris antwoorden plus discussie/reacties onder zal staan, en daar wil dan nog wel eens mijn steentje in bijdragen, omdat ik dan graag mijn mening over die onderwerpen deel met de rest van de GV-gemeenschap.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
de andere te helpen door een antwoord te geven (die hun zou kunnen verder te helpen).

Toegevoegd na 40 seconden:
dat je weet dat je anderen daarmee helpt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Zoals jij je vraag bewerkt, zo zit het bij mij precies.

Ik lees soms een vraag en ga er dan ineens voor zitten en geef heel graag een zo zinvol mogelijk antwoord.

Vaak is het een vraag waarvan je zeker weet te denken hoe het zit.
Een vraag waarvan je denkt, iemand te kunnen bereiken, antwoord te geven vanuit je hart/liefde.
Dat is het bij mij vooral wanneer ik een voldaan gevoel krijg bij het beantwoorden van een vraag.
Een goede vraag was het dan voor jou en dat kan inderdaad je 'dag' goed maken, een gevoel van diepe tevredenheid!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi en herkenbaar +1
Een antwoord geven waar andere mensen iets aan kunnen hebben.
En vooral de Godsvonk wat liefde is verspreiden.