Mensen zijn hardleers omdat veranderen moeilijk is, en soms zelfs pijnlijk.... dus dat gaat dan niet zo snel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt jezelf iets aangeleerd wat niet goed is maar het is moeilijk om iets af te leren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat ze denken dat ze zelf alles beter weten.
mischien luisteren ze ook niet naar anderen omdat ze dan toegeven dat ze het zelf niet helemaal goed doen.
14 jaar geleden
Omdat iets afleren over het algemeen nog moeilijker is als iets aanleren. En hardleers is een term die hoort bij dingen die je fout blijft doen. Niet bij dingen die je je aan het aanleren bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat heeft te maken met de manier waarop onze hersenen werken.
Simpel gezegd komt het door die werking dat iets bekends makkelijker herkenbaar is dan iets onbekends. Daardoor weet je wat je moet doen met het bekende maar moet je leren omgaan met het onbekende wat dus energie kost. Het onbekende druist dus weer in tegen het biologische principe van energiebesparing.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ze het verband tussen oorzaak en gevolg niet leggen.

Dit heeft tot gevolg dat ze steeds dezelfde dingen doen en een andere uitkomst verwachten.

Dat is meteen een leuke definitie van waanzin...

:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Was Einstein ook hardleers toen ie tegen heel veel andere wetenschappers in de relativiteits theorie presenteerde?

Iemand kan zo zeker van zijn eigen gelijk zijn dat jouw argumenten hem niet van mening kunnen doen veranderen. Want hij vind andere argumenten sterker of zwaarder wegen.

Dat kun je eigenwijs noemen, hardleers of zelfverzekerd van eigen kunnen, maar misschien vind die ander jou wel hardleers omdat je zijn argumenten niet aanneemt.

De toekomst leert pas wie er gelijk had,.

ps. Is uiteraard afhankelijk van onderwerp...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik had dezelfde gedachten,maar zou het nooit zo goed verwoord hebben,helaas ben ik nog niet gemachtigd om een duimpje op te geven anders had je die zeker van me gekregen.
Je bedoelt mensen leren niet van fouten? Dat klopt, ze denken, dat het deze keer misging was toeval, de volgende keer zal het wel lukken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat sommige mensen niet graag zien wat ze fout doen, of omdat sommige mensen heel standvastig zijn met hen standpunt.
Of omdat sommige mensen denken en zeker weten dat zij het beter doen op hen manier..
Of omdat ze niet graag naar anderen willen luisteren en gewoon koppig zijn..

Je kan ook gewoon super gedreven zijn en wordt het woordje hardleers verkeerd gebruikt.
Dan gaat het meer om onbegrip omdat de ander niet wilt zien dat het enkel om een ander theorie gaat.