Mijn vriendin ziet mensen die er niet zijn.

Wanneer ze wakker word, schrikt ze bijvoorbeeld omdat ze iemand vlak voor zich ziet die dan weer verdwijnt. Of ze doet een deur open en ziet dan iemand die weer verdwijnt. Of ze loopt de douche in en ziet dan een persoon die zichzelf opgehangen heeft. Dit gebeurt meestal in periode's wanneer ze erg gestresst is, of is geweest. Ze heeft in het verleden haar vader verloren op 11 jarige leeftijd. Ze heeft haar verdriet altijd opgekropt omdat haar moeder dat er niet bij kon hebben. Ze is ook gewend om gevoelens niet te vertellen en kropt dus ook alles op. Misschien heeft dit ermee te maken? Kan er helaas niks over vinden op internet. Het enige waar je op uitkomt is contact met overledenen en dat is het niet volgens mij. Wie kan mij helpen???

Weet jij het antwoord?

/2500

Laat je vriendin is contact opnemen met een paragnost. Als het volgens jouw geen overleden mensen zijn wat zou het dan wel zijn. Zij ziet ze in een periode als ze gestresst is, misschien dat ze er dan meer voor openstaat. Misschien dat je iemand in de buurt kent die dit doet. Maar zeg in ieder geval niet tegen haar er is niemand en je bent aan het fantaseren. Want jij ziet ze niet en zij wel.

dit zijn hoogstwaarschijnlijk visuele hallucinaties, en kunnen samenhangen met verschillende psychische aandoeningen, maar ze kunnen in principe ook op zichzelf staan. Hoewel je in je vraag niet echt aangeeft hoe je vriendin zich hierbij voelt en ermee omgaat, kan ik me voorstellen dat deze hallucinaties haar flink wat schrik zullen aanjagen. Ik denk dat ze in dat geval het beste geholpen kan worden door een psycholoog. Ik zou zelf beginnen met contact opnemen met de huisarts, en deze de problemen voorleggen (al dan niet in overleg met je vriendin)

Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hallucinatie

Je vriendin kan ook een psychose hebben. Misschien moet ze eens praten met een psychiater?

Ik zou hier echt mee naar een huisarts gaan, die misschien verwijst naar een psychiater die met medicijnen werkt. Het kan zijn dat het hallucinaties zijn die of psychoses of hoe psychiaters dat ook noemen. Ik ben maar een eenvoudige maatsch werkster. Maar in ieder geval er kan een stofje tekort zijn in haar lichaam wat dit veroorzaakt. Snel naar de dokter. Maar evengoed kan iets uit haar verleden haar dwars zitten en moet aan de verwerking daarvan ook worden gewerkt. Ook dan: eerst naar de dokter.

Het probleem komt duidelijk uit haarzelf. Je geeft aan dat ze een traumatisch verleden heeft, dat ze zelfs jarenlang onder kommervolle omstandigheden heeft geleefd - al je (heftige) gevoelens moeten onderdrukken, dat is nogal wat! Je geeft ook aan dat het sterker wordt als ze alleen is. Dus als ze haar geborgenheid, haar veiligheid, kwijt is. Dit alles duidt op een psychisch probleem. De enige methode lijkt mij: het onderliggende probleem verwerken. Dat betekent dus een behandeling, een therapie. Wellicht bij een psychiater, wellicht in een praatgroep - hoewel ik persoonlijk meer zie in een psychiater. Mocht ze toch liever een praatgroep kiezen, laat het dan alsjeblieft een praatgroep met echt professionele begeleiding zijn - anders krijg je zo'n damesbabbelgroepje dat zich geleidelijk afsluit van de werkelijkheid, en waarin steeds wildere verhalen de ronde gaan doen. En nee, ze is niet gek. Ze heeft psychisch een paar enorme klappen gehad. Dan is het heel normaal dat je daar op zo'n manier op reageert. Als ze is wezen skiën en ze heeft bij een val zulke klappen op haar been gekregen, dat ze haar been heeft gebroken - dan gaat ze toch naar de gebrokenbenendokter? Als ze is aangereden door een auto, en ze heeft haar lever gescheurd - dan gaat ze toch naar de gescheurdeleverdokter? Als ze psychisch enorme klappen heeft gehad, en ze heeft waanbeelden - dan gaat ze toch naar de geestesdokter? Praten en verwerken, dat lijkt mij voor haar het enige dat helpt. Ze zal het zelf moeten doen, maar een psychiater kan haar daarbij goed helpen. Enneh - weet zij een betere oplossing dan?

Het is een soort ziekte. Wat hier boven ook al gezegd. Een soort ziekte van hallucinaties. Moet snel behandeld worden. Anders loop die risico's.! i.v.m gek worden.. Succes.! Ga naar een psychiater...

Mensen zien die er niet zijn is een symptoom van Schizofrenie. Tijdens een psychose ziet, hoort, proeft of voelt de persoon dingen die er niet werkelijk zijn. De persoon kan bijvoorbeeld stemmen horen die niemand anders kan horen, of dingen zien die er niet zijn. Je kunt er ook voor kiezen om het in de paranormale hoek te zoeken maar dat is mijns inziens zonde van de tijd. Dit zou een ontkenning zijn van de ziekte.

Bronnen:
http://www.janssen-cilag.nl/disease/detail...

Gelukkig dat je stelt dat "contact" met overledenen "het niet is". Zo'n contact is onmogelijk. Dit moet je niet willen om met zijn tweeën te willen 'oplossen' via informatieve "psychologie"-sites. Bezoek een arts, die stelt eerst een diagnose en helpt daarbij verder (en beter) dan deze website.

Aarden, aarden en nog eens aarden. Door te aarden wordt ze sterker en kan ze de deuren beter dicht houden, nu krijgt ze allemaal informatie binnen waar ze niets aan heeft, die alleen maar nog meer verstoord. Aarden kun je bijvoorbeeld met yoga, of lekker inde tuin werken (maar dan moet het geen winter zijn), of een andere sport. Lekker (rustig) met het lichaam bezig zijn. Laat haar iets kiezen wat bij haar past. Ze zal al snel de periodes dat ze gevoelig is voor deze beelden gaan herkennen en dan kan ze zorgen dat ze meer aard. Als ze sterker wordt kan ze ook beter leren omgaan met haar gevoelens, maar eerst aarden, eerst sterker in haar schoenen komen.

Het is onjuist alles af te schuiven op een geestelijke ziekte. Ik zal het niet uitsluiten , het kan wel, maar het voelt niet zo. Stel dat ze echt geesten ziet, dan ben je echt niet ziek! Wel heel erg kwetsbaar en verwart. Niemand van ons die hier antwoorden geven, hebben haar gezien of gesproken, dus niemand kan een goed advies geven. Voor ik er verder iets van ga zeggen, wil ik graag weten, wat haar lievelingskleur is, is cecreatief ,wat voor een werk doet ze, houdt ze van groene of van bloeiende planten, praat ze normaal zacht of hard, hoby's?

Absoluut contact opnemen met een huisarts. Dit zijn hallucinaties waar je vriendin medicijnen voor kan krijgen om ze onder controle te krijgen. Het is een symptoom van een psychische aandoening, deze hallucinaties. Welke psychische aandoening dit is, kan een bevoegde arts uitzoeken. Wat jij kunt doen? Met haar praten en vertellen dat het niet erg is om hierover te praten met een hulpverlener uit de Geestelijke Gezondheid Zorg (GGZ). Hopelijk komt ze dan lekkerder in haar vel te zitten. Op dit moment kun je haar stress ook verlagen door haar af en toe te kalmeren. Dat zal haar ook goed doen, maar slechts tijdelijk, want dit is niet een probleem dat door stressreductie is op te lossen. Succes!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100