Waarom zeggen vele mensen goeiemorgen terwijl het nacht is?

Als men s`nachts tussen 12.00 uur en 06.00 uur bij een radio of tv programma live in de uitzending kan komen dmv de telefoon wordt er vaak gezegd goeie morgen terwijl het nacht is
waarom?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Omdat het na 00.00 de volgende dag is het is wel nacht maar eigenlijk begint de nieuwe dag alweer met de ochtend. Goeie nacht wens je alleen iemand die de nachtdienst in gaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of aan iemand die gaan slapen. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja kan idd ook ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dus je hebt 12 uur lang goeie morgen ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt voor dit antwoord. dit lijkt mij het meest aannemelijke antwoord. groetjes

Andere antwoorden (3)

Vroeger was ik zelf ook een beetje in de war; mensen houden vaak verschillende overgangstijden aan. Zo zijn er mensen die 17:00 uur al avond noemen.

Als kind heb ik het AM/PM systeem daarom ook altijd beter gevonden. Blijkbaar zijn er veel mensen die heel AM als ochtend beschouwen, alsof de nacht van 0:00 tot ... 0:00 duurt.

Logisch is natuurlijk om het etmaal in blokken van 6 uur te verdelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat we nu eenmaal alleen 'goedenacht' zeggen, als we naar bed gaan, en 'goedenavond' om 03.00 uur 's morgens klinkt ook gek. Bovendien zijn de presentatoren al heel vroeg opgestaan voor die programma's, en al sta je om 02.00 uur op : na het slapen (en ongetwijfeld !! koffie), voelt het aan als de morgen van een nieuwe dag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat je om die tijd eigenlijk gewoon niet weet wat je met zeggen. Je ritme is op dat moment in de war.
En goeienacht klinkt meer alsof je iemand weltruste wenst.

Ik merk het zelf ook met mijn nachtdiensten. Ik kan makkelijk om 06:00 's morgens iemand begroeten met goeieavond. En 's middags als ik dan eindelijk wakker ben. Zeg ik vrolijk tegen iedereen goeiemorgen.
En ik maar denken, waarom ik iedereen zo raar reageert op mijn begroeting...