Zoek het geluk in je eigen hart. Alleen daar zul je het vinden, nooit bij andere mensen. Als je het geluk bij jezelf vindt, zijn anderen een toevoeging aan je geluk.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
helemaal waar... +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi konijn en o zo waar ! +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vind ik erg mooi gezegd.

Andere antwoorden (11)

Als je je eenzaam voelt tussen de mensen denk ik dat dit betekend dit dat je of zelf niet lekker in je vel zit, of je bij de verkeerde mensen rondloopt. Je krijgt geen aansluiting omdat je een ander beeld van de wereld hebt dan 'de massa'. Op zich niet erg als je geen aansluiting vind. Maar wel als je je daardoor eenzaam gaat voelen.

Mijn idee zou zijn: Zoek andere mensen op. En doe dit op basis van de interesses die je hebt. Dus: Hou je van stijldansen: Ga een cursus doen, zodat je daar mensen vind. Of vind je fotografie leuk? Zoek ene fotografie vereniging.

Dan merk je vanzelf of je bij die mensen je wel kan tonen zoals je bent en daarmee aansluiting kan vinden. Als dat niet het geval is, moet je misschien bij jezelf gaan zoeken, naar de reden waarom je de aansluiting niet vindt. Dat is lastig te beoordelen zonder je te kennen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als jij die mensen mag. En die mensen mogen jou ook. Dan moet je maken dat je je niet eenzaam voelt. Gewoon positieve dingen denken. Er is zeker reden om je eenzaam te voelen. Maar als het nou andersom ligt. Maak dat je daar weg komt. Dan heeft dat geen nut om daar te blijven... Gewoon doen wat je hart zegt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eenzaam en alleen zijn tegengestelden...

Eenzaam is de hel... en alleen is de hemel

wist je dat ME in de HEL de heMel is?

Kijk even goed wat ik zeg, he Me l... Hemel... heMEl...

Dus kijk anders tegen eenzaam aan en je zult zien dat je altijd alleen bent...

Met het realiseren van dit, ben je nooit meer eenzaam...

en is geluk je deel... extase en bliss ook...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ben het niet met jou eens Xinix, ik denk dat je dit helemaal zelf verzonnen hebt. Het is nergens op gebaseerd!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt het niet eens zijn met me, dat is duidelijk en dat laat je ook zien, maar of je het eens bent of niet, de zon komt toch steeds weer op, de waarheid trekt zich niets aan van jou eens zijn of niet... Onderzoek het en ontdek het zelf... Doe je dat niet, dan WEET ik dat je liever onzin blijft geloven zonder dat je iets helder wil krijgen, dus slaap lekker verder, stem maar min en lees mijn antwoorden niet meer, sla ze over, want je MOET het oneens zijn met me, want je onderzoekt niets... En hier ben je het ook niet mee eens... Gewoon overslaan die XiniX, dan heb je rust... Maar ik waardeer je bijdrage, want ik was ook ooit precies zo zoals jij, dus ik weet derhalve exact hoe je je voelt... Een hele fijne Kerst samen met je geliefden om je heen, niet eenzaam...
Als je lid bent van Hyves zoek je naar mensen die dezelfde interesse hebt als jou en stuur je hun een berichtje.
Je kunt ook kijken of er een hyvesgroep is in jouw interesse en dan kijken of er een activiteit is op de agenda.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het echt voelen en accepteren. Er zal een tijd komen dat dit overgaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
eenzaam is een goede eigenschap, dat betekend EEN ZIJN met JEZELF. Als je EEN bent met JEZELF en je voelt dat tussen de mensen zou je je juist op je gemak voelen. De mensen om je heen "voelen " je aan als een mens die in balance is en contact heeft met zichzelf, deze mensen willen graag in je buurt zijn omdat ze het pretig vinden in je omgeving.
Mocht je met jouw "eenzam voelen" in je vraag meer bedoelen dat je geen contact met de mensen kan maken of dat je je "alleen" voelt dan heb je je zelf afgesloten voor het contact met anderen. Kijk daar eens bewust naar. Als je het herkent, stel je dan open voor jezelf en ervaar hoe het een wisselwerking wordt.
Overigens: "Allenzijn" is ook een positive eigenschap. In dit "alleenzijn" ligt de sleutel van het contact met jezelf. In princiepe ben je altijd alleen, alle keuzes die je maakt komen uitjezelf. Denk ook eens aan het "doodgaan", je kan er mensen om je heen hebben toch ga je dit pad altijd alleen.

Weet wel als je in staat bent dit contact met jezelf te hebben je nooit allen en nooit eenzaam bent.

Ik hoop je hebt wat aan dit aantword.
Is immers erg betrekkelijk hoe men "eenzaam, eenzaamheid" zelf interpreteerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik neem aan dat je je eenzaam voelt bijvoorbeeld in een huiskamer op een verjaardag vol mensen? Probeer eens vragen te stellen met die gene die naast je zit, zo kan er ineens een prettig gesprek ontstaan .Als je zelf het initiatief neemt om een gesprek aan te knopen kan het helpen .Wat doe jij voor werk bijvoorbeeld. Als je je eenzaam voelt tussen mensen en je valt stil tussen veel pratende mensen kan je inderdaad het eenzaam gevoel krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eenzaamheid is geen prettig gevoel en heeft eigenlijk niets te maken met het feit of er wel of geen mensen om je heen zijn.
Eenzaam zijn betekent dat jij je afgesloten hebt voor de mensen om je heen. Misschien heb je dat gedaan omdat de mensen om je heen zo anders zijn dan jou, of omdat je je niet veilig voelt om je gevoelens te tonen. Je kunt ook heel erg eenzaam zijn als je een rol speelt bij anderen. Dus je anders voordoet dan je bent.

Als je de reden weet van jouw eenzaamheid kun je ook een oplossing vinden. Die oplossing betekent wel dat je je kwetsbaar moet opstellen. Want het stoppen met een rol spelen is moeilijk en confronterend. En het contact zoeken met de mensen die van je houden, houdt een risico in.

Uiteindelijk ligt de oplossing van de eenzaamheid bij jou. Als je niets doet blijf hij bestaan en dat is ook een keuze.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En enige wat je kunt doen, met of zonder hulp, open stellen naar je omgeving.
Proberen een opening te krijgen naar het interesse veld van je omgeving en van daaruit "de" personen te vinden waarbij jij je veilig voelt.!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als dit systematisch is, dan is het een puntje van een ijsberg. Je moet jezelf eens goed analyseren, al dan niet met professionele hulp. en je leven wijzigen. Een eenzaam leven is niet waard geleefd te worden. Bedenk wel dat er verschillende mogelijkheden zijn:
eenzaam, maar niet alleen en
alleen maar niet eenzaam.
Ontdekken wat op jou slaat is de eerste belangrijke stap.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iets voor mensen doen.