Waarom droom ik dat ik met een ander zoen?

Ben allang samen met mijn vriend en erg gelukkig. Toch droom ik soms dat ik met een andere jongen zoen. Onschuldig want tijdens mijn droom besef ik niet dat ik mijn vriend heb. Soms wel , soms niet.

Ik wil dat deze dromen ophouden want het slaat nergens op, hoe kom ik er vanaf?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
24K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Juist als het 'nergens op slaat', is er toch geen probleem? Ik zou zeggen: geniet ervan, zoenen is fijn! Gewoon een onschuldig pleziertje dat je zonder er iets voor hoeft te doen, in je droom cadeau krijgt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het bij dromen blijft is het toch niet erg ?
Als het maar niet werkelijk gaat gebeuren, maar daar ben jezelf bij.

Antwoorden (10)

Zaken waarover je dromen of nachtmerries hebt, zijn zaken die je wil of waarvan je bang bent.
Ik heb ook eens gelezen, in Psyche&Brein meer bepaald, dat ze kinderen van nachtmerries afhelpen door heb overdag een aantal keer aan de situatie te laten denken maar telkens een belangrijke verandering aan te brengen in de gedachte. Na enkele weken zou dit in orde moeten zijn.
Dit is dus een herformulering in eigen woorden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is toch heerlijk om te kunnen fantaseren, of je nou wakker bent of niet. Niks geks aan. Alle mensen hebben af en toe de meest rare gedachten en kunnen zelfs daar van genieten. Zolang het maar dromen en fantasien blijven en het niet over gaat tot daden is er niks aan de hand. Of je nou fantaseerd om verkracht te worden of iemand te vermoorden je zou echt niet de eerste en de laatste zijn en het is best normaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
*fantaseert ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Blijft lastig he die NL'se taal voor mij..
Het is een obsessie van je en omdat je dat niet vaak genoeg doet of zelfs maar doet, droom je erover... In je dromen doe je wat je in het leven niet kunt of mag...

Je komt ervan af door te zoenen in waaktoestand... Dan stoppen die dromen meteen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Soms is de droom leuker dan het laten uitkomen van die droom, maar niet altijd.. Mooi antwooord v je
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben het eindelijk nog es eens met een antwoord van je ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een droom is vaak het resultaat van heimelijke gedachten.
Je zegt het zelf al, het zijn onschuldige dromen. Er is niks mis mee. Je kunt super gelukkig zijn met je vriend en toch dromen van een ander, je hebt daar geen controle over en zult er dus gewoon op moeten wachten tot het vanzelf over gaat. Of je kunt er juist van gaan genieten dat het in je droom wel mag ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zoenen is een verlangen is niet mis mee. Toen ik gestopt was met roken ,droomde ik dat ik liep te roken . ik verlangde naar een sigaret.Maar deed het niet .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben je uit op avontuur?

Mis je iets?

Anyway: Dromen zijn bedrog.!

Ik zou me hier niet te druk over maken.

Dromen is toch een combinatie van wat je in het echte leven hebt meegemaakt en je fantasien...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan het niet zijn dat je gewoon droomt over je vriend maar hem niet herkent als zodanig.!?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Erotische dromen komen vaak als je het net iets te warm hebt. Wil je echt van deze onschuldige droom af zorg dan voor een iets minder warme slaapkamer, of iets minder deken.

Je kunt natuurlijk ook gaan proberen uit te zoeken wat het betekend. Dat weet je namelijk, je produceert zelf de dromen, dus ergens van binnen heb je ook de sleutel tot het begrip van de dromen. Gewoon mediteren over de droom en de antwoorden komen vanzelf als gedachten in je op.

Zie maar wat je het liefste doet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Blijkbaar zit er nog iets in jezelf waar je je niet zo van bewust bent.
Wat dat is, is interessent genoeg en dat geeft deze droom jou aan.
Probeer daar eens achter te komen door deze droom als hij terugkeert te proberen in detail te onthouden, jezelf aan te zetten direct na deze droom wakker te worden en opschrijven wat de droominhoud is.
Dan is het zaak een heel eerlijk in je hart te kijken.
Als je na deze procedure de juiste conclusie trekt,
zal de droom ophouden.
Komt hij terug, kijk dan verder wat je onderbewustzijn je duidelijk probeert te maken.
Sterkte en slaap zacht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dromen zijn vaak gekoppeld aan onbewuste gedachten, gevoelens en angsten. Misschien mis je in je relatie de verliefdheid gevoelens van weleer; is het wel fijn samen, maar mis je een stukje spanning en romantiek. Het onbewuste (en verkeerde) antwoord is dan open te staan voor iemand anders. Neem hier bewust actie tegen, door leuke dingen samen met je vriend te gaan doen, en vooral door met z'n tweeën samen te zijn.