Wanneer is er wederzijds respect?

En kunnen we iedereen respecteren?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daarvoor zit je hier als PVV stemmer op GV in ieder geval helemaal verkeerd!
itsme
14 jaar geleden
Respecteer jij iedereen wel? Of buit je anderen uit? Kan je anderen uitbuiten en ze toch nog respecteren? Kan je respecteren leren of is dat aangeboren? Zomaar een paar ideetjes voor de komende vragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt! Misschien dat ik ze ga stellen.

Antwoorden (9)

Als twee mensen alles tegen elkaar kunnen zeggen en doen...

Respect is re spect... en dat is weder zien... Dus als twee mensen zo de zaken doen dat ze elkaar altijd en weer elkaar kunnen zien, dan spreek ik van wederzijds respect...

En het mooie is: dit is een van de zeldzame fenomenen, die wel een begin kennen, maar geen einde... Think about it...

Toegevoegd na 22 minuten:
Deel twee van je vraag: Theoretisch kunnen we iedereen respecteren, maar ik kwam nog nooit een persoon tegen die dat kon... (let wel en NB: Persoon)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer beiden elkaar respecteren in hun meningen en overtuigingen. Dan is er wederzijds respect.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is pas wederzijds respect voor elkaar, als je de ander in zijn/ haar waarde laat. De mening van een ander respecteerd, ook al is het tegendraads op de jouwe.
Je kunt ook iemand respecteren omdat hij/ zij dingen doet die jij niet durft, zoals bijv. naar de baas toestappen omdat hij/zij het niet met het rooster of i.d. eens is, kortom iemand die zijn mond open durft te doen.Iedereen die voor een ander in de bres springt, verdient in mijn ogen respect. Maar ik respecteer niet zomaar iedereen.
Iemand die mooi weer speelt over de rug van een ander, zoals uitkeringtrekkers die er openlijk en trots voor uitkomen dat je stom bent als je gaat werken, zullen nooit mijn respect krijgen, mensen die om elk wissewasje op de vuist gaan of weerloze mensen mishandelen en de bekende agressors die het op hulpverleners hebben voorzien, dierenbeulen, loverboys,dronken automobilisten en ga zo maar door, die zullen nooit mijn respect krijgen, want die verdienen het niet.
amc
14 jaar geleden
Volgens mij respecteer je iemand, als je hem aanvaardt, zonder een oordeel te hebben.
En ... iedereen kunnen respecteren is moeilijk, maar een nobel streven.
Ik hoop dan ook dat ikgenoeg tijd van leven krijg om te leren zoveel mogelijk iedereen te kunnen respecteren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer je de waarden en normen van elkaar begrijpt. Je hoeft het er niet mee eens te zijn maar je kunt dan nog wel begrijpen waarom die ander zo denkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer er een absolute balance in de relatie met een ander zit!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is van belang dat deze succesfactor steeds wordt vertaald in concreet gedrag. Zowel gewenst als ongewenst. Pas dan wordt succes voorstelbaar. Pas dan is het mogelijk dat teamleden elkaar op hun wederzijds respect gaan aanspreken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Respect betekent aanzien, eerbied of waardering, die men heeft voor (of ontvangt van) iemand vanwege zijn kwaliteiten, prestaties of vaardigheden. Het woord betekent oorspronkelijk "omzien naar", en vandaar "rekening houden met".
Ik denk dat het in een mens zit deze aspecten te beheersen. Sommige mensen kunnen dat beter dan de ander. Maar je kunt het ook leren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wederzijds respect is er als mensen met een tegengestelde mening over belangrijke zaken in dit leven (geloof, opvoeding, politiek) met elkaar kunnen discussiëren zonder elkaar te overschreeuwen, en zonder de ander het eigen gelijk op te dringen.