Heeft linkshandigheid invloed op je persoonlijkheid?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ook al ben ik niet altijd van de links, hier kun je veel gegevens vandaan halen. Ook al gaat het niet zo zeer over de persoonlijkheid is wel opvallend dat vele beroemdheden en zeer creatieve personen linkshandig zijn. Dus ik ben van mening dat het wel je persoonlijkheid beinvloedt en dan met name op creatief vlak. Wist je dat 10% van de wereld linkshandig is?? http://www.linkshandig.info/

Ik heb wel eens gelezen dat linkshandige mensen creatiever zijn dan rechtshandige mensen, mijn dochtertje (3 jaar) is linkshandig kan het (nog) niet merken.

Jazeker... En "verrekte" veel zelfs... Ik ben links en ik gebruik een verkeerd gedeelte om te schrijven en ik heb dus een ander gedeelte over...

Nee, het zou wel kunnen zijn dat het verschil in hersenstructuur dat samenhangt met linkshandigheid, ook samenhangt met een karakterverschil, maar die verschillen in persoonlijkheid worden dan niet veroorzaakt door linkshandigheid. Er zou dus wel een verband kunnen zijn tussen persoonlijkheid en linkshandigheid, maar het een wordt niet veroorzaakt door het ander.

Volgens dit onderzoek blijkbaar wel: Linkshandige mensen zijn vaker zenuwachtig en onzeker over hun acties, dan rechtshandigen. Dat blijkt uit een studie van Britse wetenschappers. Volgens de wetenschappers heeft die onzekerheid mogelijk te maken met de manier waarop de hersenen van linkshandigen werken. Bij mensen die voornamelijk links georiënteerd zijn, is de rechterhelft van het brein dominant. Dat hersengebied wordt ook geassocieerd met het verwerken van negatieve emoties en het vermogen om impulsen in bedwang te houden. "Linkshandigen hebben meer de neiging tot zenuwachtigheid als ze iets gaan doen", zegt hoofdonderzoekster Lynn Wright deze week in het wetenschappelijke tijdschrift New Scientist. "Rechtshandigen beginnen vaker gewoon aan iets."

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100