Vinden we mensen mooi en aantrekkelijk wanneer ze veel kenmerken van ons zelf hebben?

Dit naar aanleiding omdat sommige mensen ronde voorwerpen erg aantrekken en andere juist hoekige.

Hoe komt het dat we bepaalde dingen mooi vinden en andere dingen niet?

En klopt het dat we mensen mooi en aantrekkelijk vinden wanneer we veel kenmerken van ons zelf in iemand zien?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Ik vind mensen mooi als ze juist iets van hun zelf hebben.En afhankelijk kunnen zijn ,hun eigen leven bepalen .Dus in die zin zijn dit wel aantrekkelijke kenmerken die ik ook in mijn omgeving terug zie.

Daarnaast zijn er mensen in mijn omgeving die hulpbehoevend zijn en niet zelfstandig kunnen functioneren.En altijd ondersteuning nodig hebben en waar je alles uit kunt halen wat er in zit. Daar zal ik me altijd voor blijven inzetten.Dus antwoord op jou vraag ,ik vind menig mensen mooi.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Wat is je vraag nou precies?
Als mensen veel kenmerken van onszelf hebben vinden we ze aantrekkelijker omdat je over de zelfde dingen kan praten. Wat men mooi of lelijk vind is mening. Daar wordt je mee geboren of aangeleerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
precies goeie vraag he +
Ja want ik vind mezelf ook zo mooi. Daarom kijk ik vaak in de spiegel, of in een meer, zo zie ik mijn spiegelbeeld. Krijg ik het warm van van binnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En wat denk je dan als je in de spiegelkijkt. Daar staat een geweldige ..... Humor +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou daar ben ik nog niet achter. Alleen dat warme gevoel tja.. weet niet waardoor dat dan komt. Maar 's ochtends in de spiegel kijken... pff daar word ik pas warm van! Haha
Nee dat maakt volgens mij niet uit. Ik ben blond en blauwe ogen en lang haar en mijn man heeft kort donker haar, en bruine ogen.
Ik hou van skien en lezen en hij van snowboarden en kiten. Dus lekker tegenovergesteld. En toch vind ik hem super aantrekkelijk. Dus hebben we totaal geen kenmerken van elkaar.

Je 2e vraag

Smaken verschillen nou eenaaml iemand houdt van orde en netheid en de ander is een sloddervos. Het is dus een kwestie van smaak wat iemand mooi vindt, kan de ander spuuglelijk vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mijn man heeft uiterlijk helemaal niks van mij. ik ben blank, blond heb en blauwe ogen, mijn man is negroide met de donkerste huidskleur... en ik vind hem toch wel heel erg aantrekkelijk ondanks dat ie niet op mezelf lijkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee..ik vindt,een ieder heeft een eigen persoonlijkheid en het klikt of het klikt niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat is bij dieren al zo, dus bij mensen zeker...

En er zijn persoonlijke voorkeuren voor iets, blinkends of hoekig, of zwart, of noem maar op of er is wel voorkeur naar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Over smaken & kleuren kunnen we geen debat over maken.
Dus dat is niet zo dat we sommige mensen aantrekkelijk vinden i.v.m dezelfe kenmerken. Bv ik ben lang zwart haar bruine ogen. En mijn vrouw kort met zwarte ogen. En je hebt ook wel ééns partners èèntje heel dik en de andere heel slank...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, ik houd toch wel van een beetje ronde vrouwen en dat heb ik zelf niet echt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, ik genk juist niet. Ik ben zelf een beetje wit en plomp, maar ik vind alleen slank en bruin mooi. Ik haat vetrolletjes en type melkfles
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee niet echt, ik val op vrouwen, maar ben toch echt een man!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je naar een partner zoekt die op je lijkt, of dezelfde kenmerken heeft als jij zul je veelal binnen je eigen familie moeten zoeken en gaat het al snel op incest lijken.
Mensen zijn mooi en aantrekkelijk als ze een uitstraling hebben, d.w.z. een eerlijke oogopslag, een gezellig gesprek kunnen voeren, anderen in hun waarde laten.

Overigens, Mensen zijn ook mooi wanneer ze op ronde theebekers lijken, en daar past dan een prachtig rond wijnglas bij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat heeft te maken met het ideaalbeeld dat jij in je hoofd hebt.De meeste mensen vinden alles wat symmetrisch aan een lichaam is mooi.Darwinistisch gezien is dat te verklaren door herkenbaarheid en ook wel gezondheid.Een exemplaar waar iets scheef hangt is niet zo geschikt als vader voor je jongen.
Wat voorwerpen betreft denk ik dat het te maken heeft met je persoonlijkheid.Maar die evolueert ook, als je jong bent vind je misschien hoekige dingen heel mooi, word je wat ouder en milder dan mogen de kantjes eraf.