Waarom wensen mensen?

Bij vallende sterren doen mensen wensen, Bij het vinden van een klavertje vier, in een wensput of fontijn met muntjes doen mensen wensen. Waarom doen mensen dit en komen wensen uit?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Door te wensen ga je nadenken over dingen; wat wil ik beter hebben. Daar kan je doodongelukkig van worden, maar je kunt ook gaan besluiten om er iets aan te doen. Anders zit je vanaf het begin van je leven vast in een sleur, jugh.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Dat komt door onwetendheid... Wensen is jezelf ongelukkig maken... Met de wens verklaar je ongelukkig te zijn en dat wat je wenst graag wil EN nog niet hebt...

Dus dit is Voorkeur... En voorkeur en afkeur is een teken van het anders willen dan dat het is... En dat is ongelukkig zijn...

En die voorvallen waarbij je wel mag wensen is any excuse will do...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is een onschuldige vorm van bijgeloof. Een mens hoopt altijd op een klein wondertje of wat extra geluk. Ik doe het zelf ook, maar ik vrees dat de meeste wensen die ik op die manier heb gedaan, niet zijn uitgekomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het helpt misschien dan wel niet, maar het is wel een stuk goedkoper dan een staatslot hè.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen willen dat als er iets fout is gegaan of niet goed gaat, dat het dan beter gaat Bijvoorbeeld^als je erg ziek bent, dan wens je dat je weer beter word, maar ook dat ze de lotto winnen ofzo. Daarom wensen mensen.

Ik weet niet of ze altijd uitkomen. Volgens mij niet. Misschien met toeval, en als dat dan 1 keer gebeurd gaan mensen door met wensen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
om ergens hoop uit te putten ,en het is bijgeloof.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wie niets meer ten wensen heeft is volmaakt gelukkig, en kan dan altijd nog iets voor een ander wensen.
Ik denk dat iedereen wel iemand in zijn omgeving kent die wel wat te wensen heeft.
Het is ook een manier van denken aan een ander, en niet altijd al te egoïstisch bezig zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is een manier om je aandacht te focussen op datgene wat je nog wilt bereiken of realiseren in je leven.

Eventjes opnieuw hetzelfde wensen, om jezelf ervan te overtuigen dat je het nog niet bent vergeten.