Een leugendetector registreerd schommelingen in lichaamstemperatuur en hartslag.
Het apparaat word ge-eikt op basis van je antwoorden op standaardvragen. Bijv. Wat is je naam, Wanneer ben je geboren. En ook vraag die je met een verplichte leugen moet beantwoorden.

Daarna volgen pas de echte vragen.
De uitslag word door minimaal 2x verschillend van elkaar en door andere personen beoordeeld.

Toegevoegd na 8 minuten:
Ik heb het ook nog even op internet gegoogeld. Voor nog meer info kan je kijken bij de bron.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
prima uitleg +1
En leugen detector registeert kleine verschillen in huidweerstand ook stem vibraties ed misschien is dat weer een ander soort leugen detector
Wat precies de techniek daar achter zit weet ik niet maar door deze te meten kan je blijkbaar vast stellen dat iemand liegt of niet.
Daar het apperaat alleen iets registreerd kan het apperaat dus zelf niet liegen. wellicht niet gecalibreerd zijn.
ze doen voordat ze het testen altijd een soort baseline test je moet ergens over liegen en ergens niet over liegen
14 jaar geleden
Een leugendetector is een machine die geleerd heeft dat op te merken wat er bij iemand gebeurt als die liegt... Dan zijn er gemiddeld genomen veranderingen in spanning in het gezicht en een veranderende ademhaling en zo...
Dus die detecteert lichamelijke zaken, treden die op dan is het gemiddeld zo dat het geldt voor zij die liegen... Dus procentueel zal het heel goed werken, maar het is nooit van beslissende aard, gelukkig...
Maar ik zeg je dat het apparaat veel hits scoort die mensen er niet uithalen...

Dat apparaat is gewoon een meetapparaat, dat liegt niet... Hoe vaak twijfel jij aan de snelheidsmeter van je auto, zelfs als je een bon krijgt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bron
http://www.youtube.com/flag?v=XVR1xs5zZ2U&hl=nl&gl=NL&client=mv-google&warned=True