Hoe voelen je voeten aan tijdens een vuurloop?

Het is blijkbaar mogelijk om met blote voeten over hete kolen te lopen zonder je voeten te branden. Hoe voelt dat dan aan je voeten? Voelt het nog steeds erg heet of merk je ook die hitte niet? Graag antwoord van iemand die daar ervaring mee heeft of daar van een ervaringsdeskundige over gehoord heeft.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
Zoek eens op Mythbusters, die deden dit eens.

Het beste antwoord

Je voelt het niet. Als je stevig doorstapt, is de contacttijd tussen je voeten en de kolen te kort om echt door je eeltlaag heen de hitte te voelen. Pas als je aarzelt, brand je je voeten.
Vergelijk het met je vinger door de vlam van een kaars halen, daar voel je ook niks van.
(En ja: ik ben ervaringsdeskundige: 2 x gedaan, tweede keer een klein brandwondje onder mijn voet opgelopen wegens aarzelen).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij welke gelegenheid heb je dat gedaan? Hoe vond je die ervaring? Is het iets dat je anderen ook kunt aanbevelen, of kun je het beter laten? Het lijkt me zo onwerkelijk om het te doen. En toch trekt het me om zoiets eens te overwinnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het was op vrouwendag, we kregen eerst een peptalk waar ik veel te nuchter voor was (,et veel aandacht voor visualisatie en het bereiken van je doelen) en daarna mochten we over de kolen lopen. Het voelde als een overwinning en gaf mijn zelfvertrouwen wel een boost, maar het hele 'gezweef' er om heen is aan mij niet besteed. Het is 'gewoon' een truc, het menselijk lichaam kan dit makkelijk aan, natuurkundig gebeurt er geen wonder.
Het wordt vaak ingezet als managementtool (wat je wil, kun je ook bereiken) en ik denk dat het voor de groepsvorming wel goed is, maar er zullen ook altijd mensen zijn die hier vriendelijk voor bedanken en die hebben daar het grootste recht toe. Het grijpt in op miljoenen jaren ingeprogrammeerde angst voor het aanraken van vuur. Instinct is een heel nuttig mechanisme.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel, je hebt me geholpen!