Hoe weet je dat je thuis bij iemand bent?

Bij een vriend of je levenspartner..
Waar is dat op gebasseerd. Het lijkt mij zowiezo op basis van respect van wederzijde maar het is toch nog wel meer dan dat..? Vooral bij je levenspartner denk ik dan..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je de sleutels hebt en zelf kunt bepalen of je binnen mag of eruit, dan pas ben je daar thuis of dan pas kun je daar thuis zijn... Zo simpel is het...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Als je beide jezelf kunt zijn en je geborgen voelt. Wederzijds respect is hier uiteraard ook voor nodig, maar als het goed zit is dat geen opgave maar gaat dat vanzelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je nog elke keer er naar uit kijkt hem weer te zien, of hij nu een uurtje of een dag is weggeweest..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat dit wel voor zelfsprekend is.. maar dit heeft niets te maken met het "thuis" gevoel. Dit heeft meer te maken met het gek op elkaar zijn. En hoe gek je ook op iemand bent.. de ene keer kijk je er meer naar uit dan de andere keer of niet?
Daar waar jij je lekker voelt alsof het thuis is.

Toegevoegd na 42 seconden:
Volgens mij is deze vraag pas nog in een andere vorm gesteld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een voordehand liggend antwoord, waarvan hier sprake is, geef ik niet...
Je weet toch dat het zich thuis voelen meer is dan een huis van vertrouwen! Daar waar liefde is, zijn verder geen woorden voor nodig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je je bij iemand op je gemak voelt! Dan weet je dat je thuis bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je de minder leuke eigenschappen van je partner (extreem netjes tegenover een chronische chaoot, bijv, of een direkt-doener met een morgen-is-vroeg-genoeg'er) erbij neemt zonder dat dit, ook op de lange duur, irritaties opwekt. Dus als je een toevoeging bent in elkaar's leven, en niet een stress-faktor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je helemaal jezelf kunt zijn bij die ander... dan ben je er thuis... of eigenlijk: als jij jezelf kunt zijn bij jezelf dan ben je thuis bij jezelf...
als je je niet hoeft in te houden... niet beter hoeft voor te doen... als je je op je gemak voelt... als je van jezelf alles mag doen en laten op jouw manier... als je alles tegen elkaar kunt zeggen...en als de ander het ook zo voelt in jouw nabijheid... dan zit het wel snor...
respect komt als je de ander de moeite waard vindt... en als je dan ook nog gewoon graag bij die ander wil zijn, gewoon omdat het prettig is... dan ben je wel op je plek bij elkaar...