Waarom zijn sommige mensen bang om in een ruimte met veel mensen binnen te lopen?

Dan bedoel ik, op een volle afdeling op het werk en dan aan een persoon iets moeten vragen. Zou dit iets te maken hebben met bang zijn om een blunder te maken terwijl iedereen kijkt als er binnengelopen wordt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik denk ook omdat een ruimte met veel mensen onderhevig is aan veel spontaniteit. Hoe meer mensen er zijn, hoe meer onverwachte dingen er kunnen gebeuren. Jij hebt zelf controle over je actie en doel (naar binnen lopen en iets vragen), maar dit kan door verschillende redenen in de soep lopen. Iemand spreekt je aan, een ander is je net voor zodat jij ongemakkelijk moet gaan staan wachten, alle ogen worden op jou gericht, mensen praten om je heen en je denkt dat het over jou gaat, etc. Het is de controle die je verliest op zo'n moment waar je ongemakkelijk van wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

als je op een afdeling komt waar veel mensen werken en er komt iemand binnen die daar bijna nooit komt gaan onbewust alle ogen gericht naar die persoon, voor die persoon kan dat bedreigend overkomen. Bij ons op het werk heb je een grote open afdeling waar bijna alle kantoor personeel zit, een man of 30 en die kijken allemaal naar je, ja dat is niet echt uitnodigend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het zijn ook meestal mensen die niet altijd graag het middelpunt willen zijn,of veel aandacht willen.