het kluizenaars effect, is er bekent hoeveel mensen dit hebben?

onder kluizenaars effect, versta ik het verschijnsel dat men liever binnen blijft dan de wereld in, het leven, de maatschappij ontlopen.
zijn daar statieken ofzo van?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee, ze zitten allemaal binnen dus zijn niet in kaart te brengen ; )

Het beste antwoord

heeeel veel mensen hebben dit. Maar de mate erin verschilt. Sommige mensen hebben het inderdaad zo erg dat ze zich helemaal afzonderen van de rest van de wereld. En bij sommige zul je het z.g.a. niet merken.

vergelijk het is met autisme, bijna iedereen heeft wel bepaalde autistische trekjes. Daarom kan je moeilijk zeggen wie nu echt autisme heeft en wie niet. Daarom lopen cijfers hierover ook zo uiteen. (vroeger dacht men 1 op 2200, nu denkt met 1 op de 165).

omdat het kluizenaars effect veel minder voorkomt is er ook veel minder over bekend. Exacte cijfers kan ik je dan ook niet geven.
meer informatie misschien wel

Toegevoegd na 1 minuut:
corectie: niet heel veel mensen hebben dit, maar heel veel mensen hebben hier ook trekjes van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1 heb je er al!!!
autist hier zit morgen al een 6 dagen in huis. heeeerlijk!!!
(nu kan het even)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hihi, dus ik ben nie gekkkk ..... zo best een schaapsherder ofzo willen zijn........(maarja, hou ook van mijn bed en de tv......)....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik haat mijn bed!!!!!daarom ben ik ook nachten achtereen wakker omdat er in de dag gewoon niet uren genoeg zitten om nutteloos bezig te zijn. gek ben je niet hoor :)) schaapherder zijn is toch zo gek nog niet niet? lekker schaapjes tellen en tegelijk met de schapen onder de ....wol :)
op de tv is ook wel wat te vinden (portable LCD schermpje)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ga eens kijken, of er toevallig een vacature is!! haha je weet nooit, toch? enne mijn bed ligt zo lekker, dat ik niet op wil staan, en als ik dat dan toch doe, dan kan ik weer niet bij de pc/tv weg, dus dan ga ik pas weer naar bed als ik mijn ogen niet meer open kan .... of ik moet wat te doen hebben, overdag................... zucht..... kschaam me kapot, dat ik zo mijn halve leven wegleef....maar das een ander onderwerp.....
doegg