Is iemand die gefascineerd is en alles volgt van serie-moordenaars in potentie zelf een serie-moordenaar ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Absoluut niet! Zelf ben ik ook geinteresseerd in serie moordenaars en hun beweegredenen. Maar heb zelf een groot respect voor het leven. Dit kom je nu eenmaal heel vaak tegen dat mensen ergens interesse in hebben. Maar wil zeker niet zeggen dat ze het ook daadwerkelijk irl zouden toevoegen.
Wel hoor je vaak dat een seriemoordenaar een soort voorbeeld heeft genomen van een andere moordenaar. Dit berust grotendeels op toeval.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat kan zo zijn, maar hoeft uiteraard niet. Je ziet wel vaak dat seriemoordenaars zich lieten inspireren door zulke series, maar dat is dus minder dan 1% van de kijkers denk ik die in potentie een serie-moordenaar zijn. Iedere GTA speler is ook in principe geen potentiele moordenaar, maar als je al moordneigingen hebt kan ik me voorstellen dat zo'n spel of een serie over serie-moordenaars net even ervoor zorgt dat ze de realiteit uit het oog verliezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben gefascineerd op alles wat dan ook met seriemoordenaars te maken heeft.

Heb diverse boeken en kijk elke avond naar IC TV Crime reality

Heb ooit met een vrouwelijke seriemoordenaar geschreven in belgie

Kan je gelijk uit deze droom helpen :) Ik zou nooit en te nimmer een seriemoordenaar worden.

Mijn fascinatie gaat meer uit van het ongelofelijke dat "gewone " mensen dat een ander aan doen.

Het is zo boeiend hoe de hersens van die mensen in elkaar steken, hun gedachten,hun verleden.
Lees het boek van Dick . Swaab : WIJ ZIJN ONS BREIN
Van baarmoeder tot Alzheimer.

Er is een onderzoek naar naar seriemoordenaars hun hersens.

Toegevoegd na 2 minuten:
Er is een onderzoek gedaan bij seriemoordenaars na hun dood om die te onderzoeken.

dat moest ik even goed omschrijven,sorry voor de fout.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
#ieks#

nou, ik mag hopen van niet want dan wordt ik er ook een!
ben heel erg geïnteresseerd in psychologie dus deze mensen zijn heel boeiend voor mij (hun leven/denkwijze etc, niet hun daden dus)

het ligt er denk ik aan wat je onder 'gefascineerd' verstaat.

fascinatie
1) Aanlokkelijkheid 2) Aantrekkelijkheid 3) Animo 4) Begoocheling 5) Bekoorlijkheid 6) Bekoring 7) Belangstelling 8) Betovering 9) Geboeidheid 10) Interes 11) Onweerstaanbare geboeidheid 12) Zin

zoals je ziet zitten er een paar alarmerende definities tussen, maar ook definities die helemaal geen kwaad kunnen.

http://www.encyclo.nl/begrip/Fascinatie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is vrij gebruikelijk dat mensen extreme dingen fascinerend vinden.
Ik kijk bijvoorbeeld graag naar films van bombardementen, me onderwijl schuldig voelend over het leed wat er wordt aangericht op de grond.
Ik was onder de indruk van de werkwijze van die Scarface-overvallers een paar weken geleden. Ik las er van alles over. Tegelijkertijd vindt ik hen egoïstische eikels die verwijderd dienen te worden uit de samenleving.
En wie kent er geen gruwelijke filmpjes op internet?

Kortom: er door gefascineerd worden is een ding, daadwerkelijk leed veroorzaken is iets anders.

Toegevoegd na 3 minuten:
Je kan het waarschijnlijk wel omdraaien:
Seriemoordenaars kennen vaak een fase waarin ze alles lezen over andere seriemoordenaars.

Net als dat je kan stellen dat Tokkie-achtige gezinnen in sociale huurwoningen wonen, maar het onzin is te stellen dat mensen in sociale huurwoningen aso's zijn.
Jeugdige criminelen zitten meestal op het VMBO, leerlingen van het VMBO zijn niet criminelen.