Hypnose: kan iemand (dus liefst een echte hypnose) uitleggen hoe je het moet doen.Dat ik het op feestjes kan doen.:-|

Heel bedankt om deze vraag al eens een keer te lezen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
Is niet bedoeld om voor de lol te doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iemand kan erin blijven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sebasss1: nee hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
is het niet leuker om een paar goocheltrucs te leren voor een feestje?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nooit, echt nooit zal je het leren!!
je intentie is verkeerd.
Zelf moet je een hele sterke persoonlijkheid zijn, met een krachtige manier van denken, dat ben je niet, anders zou je deze vraag niet stellen en kon je het al.
Niets persoonlijk hoor, je bent alleen nieuwsgierig naar een leuk spelletje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hippo jawel hoor
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sebasss1: nee, het kan niet.

Antwoorden (4)

Hypnose kan je alleen echt leren bij een hypnotiseer. Ik betwijfel of jouw motivatie hem/haar overtuigd om jouw als leerling te nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
'het liefst een echte hypnose'? Hmm bijna goed..

Anyway, hypnose kan je niet zo uitleggen op een forum. Hypnose moet je leren door vaak een meerdaagse cursus die niet voor niks zijn. Hypnose word vaak gebruikt voor trauma verwerking.. Niet iets voor op een feestje lijkt me. Als je niet weet wat je doet kunnen mensen erin blijven.. Wat wilde je precies doen op dat feestje dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tip: Steek een kaars aan en plaats het ergens waar het makkelijk gezien kan worden.

"Haal diep adem door je neus en hou je adem in voor 8 tellen. Nu door je mond,
adem alles langzaam uit. Blijf adem halen, lang en diep adem halen door je neus en uitademen door je mond. Span al je spieren over je lichaam en hou dit vast
wanneer je terug telt van 10 tot 1. Onspan je spieren nu langzaam en voel je
ontspannen. Kijk nu naar de kaars. Wanneer je naar de kaars kijkt voel je je bij
elke ademhaling meer en meer ontspannen. Het kaarslicht is vredevol en helder.

Wanneer je naar de kaars kijkt zal ik aftellen van 100 naar 1. Wanneer ik tel zullen je ogen meer en meer ontspannen en meer en zich meer moe voelen met elke tel".

Tel nu naar beneden vanaf 100, zeg na elke tien tellen:

"wanneer ik bij XX ben zullen je ogen zich meer en meer moe voelen".

Zeg tegen de persoon dat hij of zij zijn of haar ogen mag sluiten wanneer hij of zij dat wil. Wanneer de ogen van de persoon nog open zijn bij de 50ste tel, zeg dan in plaats van "je ogen zullen...", "je ogen zijn...". Wanneer de ogen dicht zijn, zegt u het volgende: "Zoals je hier nu zit of ligt met je ogen dicht zul je jezelf steeds meer op je gemak voelen, steeds meer relaxed bij elke ademhaling.

Toegevoegd na 3 minuten:
Hier lees je wat je nog meer moet doen:

http://woodyke.punt.nl/?r=1&id=319268

Toegevoegd na 5 minuten:
Waarschuwing:
Doe deze oefening met een erkende Hypnotiseur als de volgende gevallen vandien zijn:

-Mensen met een traumatische verleden.
-Overgevoelige mensen.
-Mensen die in een stress periode zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja ik kan het wel maar doe het niet.

het is namelijk geen vorm van entertainment, en ook geen spelletjes wat maken heeft met paranormale dingen.

het is een vorm van ontspanning waarbij bijna geen alfa of beta golven zijn. je bent dus niet bewust aan het denken. beta golven onderdrukken de emotie (daarom moet je slapen, hier verwerk je dit) die onder hypnose vrij komen te liggen. (daarom bestaat er hypnotherapie voor mensen die hierop vastlopen)

mensen met en trauma of nare ervaring zijn op dat moment dus HEEL kwetsbaar. en het is daarom beslist GEEN spelletje om ff op een verjaardag te doen om de toffe peer uit te hangen of de rest te entertainen met je zogenaamd bijzondere gave. het vereist oefening, maar elk mens kan het leren, maar je moet meer weten van dat. (wat DOE je met die emotie en met die kwetsbaarheid???)

klungel dus gewoon niet met emoties/ervaringen van anderen en leer een goocheltrucje uit je kop.
hiermee sta je ook in het middelpunt van de belangstelling zonder dat je misbruikt maakt van anderen of psychische schade aanricht.

als je niet weet waar je mee bezig bent.... gewoon domweg NIET doen!!!!