mijn leven word beheerst, door de geluiden van anderen, wat kan ik hier tegen doen, aan doen?

oordoppen helpen soms een beetje maar die kan je niet altijd in en t helpt ook niet altijd, wie weet wat ik hier tegen kan doen, t word zo wel een beetje ondragelijk op zijn tijd

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
'de geluiden'? Wat bedoel je, geluidsoverlast of de mening van anderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hi, geluiden, lachen, praten, schreeuwende kinderen, voetballende kinderen, tegen de muren in mijn huis kaatsende geluiden, zelfs vogels, en werken aan de weg ver van hier vandaan...kortom, alle geluiden die in mijn oren komen op momenten dat ze niet welkom zijn. bij te veel geluid, niet eens te hard, (ook dat) ben ik al van mijn stuk etc..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar is een naam voor ik weet hem alleen niet. Ga eens naar de huisarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hyperacusis? heb ik net gelezen...

Het beste antwoord

Dit duidt op een magnesium tekort. Ik ben therapeute en help mensen op emotioneel vlak, maar daarnaast weet ik ook veel over mineraal tekorten en wat het effect daarvan is op het lichaam. Ik zou magnesium+ vitamine b6 kopen en daarmee beginnen. Ga er maar eens op googelen. Er is veel over magnesium tekort geschreven en op youtube staat een fantastisch filmpje. En mocht het niet helpen dan zou je kunnen overwegen om te kijken of er een emotionele oorzaak is. Kijk maar eens op http://www.youtube.com/user/wwwemotionelebalans?feature=mhee
daar staat bij favorieten een filmpje dat heet Miraculous Magnesium.

Succes!
Groetjes,
Monique de Vries
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
helemaal met je eens Monique, bij een magnesium te kort, kan zelf het klickje van een balpen akelig hard binnen komen!
Heb hier jaren last van gehad en moest toen calcium- magnesium- zink tabletten slikken.
Na een dag of tien werd het langzaam minder.
Mogelijk heeft het ook te maken met je energieballans.
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb er al last van sinds ik een baby , peuter was, zodre ik zelfstandig dingen kon, ben ik watten in mijn oren gaan stoppen, ik leef dus al bijna 40 jaar met watten, etc in mijn oren, vooral snachts, en als t overdag ff lekker is... geluid doet ook niet echt pijn, maar t werkt als een rode lap op een stier...... ik kan me er gewoon niet voor afsluiten, en alles komt binnen, en omdat ik er niets tegen kan doen, word ik gek!! soms ga ik hard tegen hard, zij herrie, ik min herrie er overheen, tis vreselijk maar beter dan de herrie van een ander te moeten horen...... ik word gewooon gestressed, geiriteerd, boos, opgefokt, adrenaline door mijn lijf etc....
als t nacht is bv, en ik lig rustig, en komt een geluidje, dan schrik ik letterlijk.... heb ik ook overdag, als ik aan t werk ben ofzo, maar dat is ptst volgens mij... dat je schrikt als je iets hoort of er plots iets of iemand voor je neus staat... jemig zeg...................... wel fijn weer dat zoveel een reactie geven, want ik praat er nooit met iemand over.........
dus fijn...dit...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ptst moet natuurijk zijn ptss, post traumatisch stress syndroom...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer eens Magnesium+B6 van Solgar, verkrijgbaar bij de DA-drogist. Mijn zoon slikt het al jaren, het haalt bij hem echt de 'scherpe kantjes' van zijn gevoeligheid af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
umria, je verhaal komt zo bekend voor, alleen dat je het al heel je leven hebt, is denk ik wel bijzonder.
Wat zegt de dokter hiervan?
Ben je wel eens naar een natuurarts geweest met dit probleem.
En je ptss komt ook ergens vandaan, er moet dus een tijd zijn geweest van voor die ptss.
Dit soort klachten komen vaak voor bij mensen met een verstoorde energie ballans en dat heeft vaak weer te maken met een te kort aan Magnesium.
En ben je ook hoog sensitief?
En altijd erg druk in je hoofd?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoi eddijst, over de dokter en hooggevoelig, zie dit antwoord dat ik eerder gaf: hai,
ik ben idd hyper sensitief, de neuroloog heeft dat bepaald, niet hoog maar hyper sensitief dus… ik slik een medicijn dat de zenuwknoop ofzo dempt,waardoor de prikkels minder binnenkomen, het helpt tegen lichamelijke overgevoeligheid maar niet tegen geluiden…....
ik voelde zelfs een haarjte door mijn huid groeien, voelde alles, op en in mijn lijf, ditis nu minder maar geluid blijft een probleeem!!!
ik zal inderdaad maar eens gaan praten, maar mijn huisarts is zo een die er niets van wil weten, ik stel me aan etc, maar mischien via de neuroloog idd dat ik iets verder kom… dank je! (ps, autistische neiginingen, heb ik ook…. wie weet is het een dubbele oorzaak?? ga ook eens bellen weer met psycholoog ofzo, of ze iets kunnen verklaren…... dus ook daarvoor, dank) verder denk ik dat t inderdaad, als baby al is mis gegaan, met drie weken t ziekenhuis in, en met een half jaar ofzo erweer uit... bijna dood etc.. ik denk , dat daaaar een oorzaak kan liggen, maar hoe ik daaar aan kan werken, geeen ideee!! mischien inderdaad een natuur arts of wat dan ook ,iets dat mijn energie weer rechtzet ofzo , ik vind t allemaal zo vaag die natuurartsten, hoe weet je nu of ze echt zijn en goed etc, terwijl mijn regluliere huisarts, er geen barst van snapt, wil snappen etc, zou ik toch juist meer bij een natuur arts kunnen gaan, maar nogmaals, hoe weet je wie goed is??? dank ook voor jou bericht......
doegg
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een goede natuurarts is aangesloten bij de VNT (Vereniging van Natuurgeneeskundig Therapeuten).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je!

Andere antwoorden (4)

Ben je overgevoelig voor geluid? Ga eens met de psycholoog praten, over hoe je het voor jezelf beter draaglijk kunt maken. Er zijn ook koptelefoons die het dempen. Die worden veel gebruikt voor kinderen die veel last hebben van omgevingsgeluid.

Het kan ook zijn dat je een gehoorbeschadiging hebt waardoor alles heel sterk en vermoeiend bij je binnenkomt. Heb je het al goed na laten kijken?
Hieronder een link met een groot aantal gehoorbeschermende middelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je voor je link, ik wist niet dat dat allemaal bestond.
ik ga die man bellen, voor een consult, wie weet, kom ik weer wat verder.... en ik ben dus niet de enige!!
dank, fijne nacht!
Ik zal ervoor naar de huisarts gaan. Het kan zijn dat je hooggevoelig bent (high sensitive person) of dat je een licht vorm heb van autisme. De huisarts kan je dan doorverwijzen om het te laten uitzoeken. Heb er zelf ook last van en weet sinds een jaar dat ik pdd-nos heb.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hai,
ik ben idd hyper sensitief, de neuroloog heeft dat bepaald, niet hoog maar hyper sensitief dus... ik slik een medicijn dat de zenuwknoop ofzo dempt,waardoor de prikkels minder binnenkomen, het helpt tegen lichamelijke overgevoeligheid maar niet tegen geluiden.......
ik voelde zelfs een haarjte door mijn huid groeien, voelde alles, op en in mijn lijf, ditis nu minder maar geluid blijft een probleeem!!!
ik zal inderdaad maar eens gaan praten, maar mijn huisarts is zo een die er niets van wil weten, ik stel me aan etc, maar mischien via de neuroloog idd dat ik iets verder kom... dank je! (ps, autistische neiginingen, heb ik ook.... wie weet is het een dubbele oorzaak?? ga ook eens bellen weer met psycholoog ofzo, of ze iets kunnen verklaren...... dus ook daarvoor, dank)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel veel mensen met auti-trekjes hebben last van overgevoeligheid, de een erger dan de ander. Geluid is een heel bekende 'trigger'. Zo haat mijn zoon (asperger) muziek en krijg ik de neiging om tikken uit te gaan delen als er 2 personen tegelijk tegen mij praten terwijl er ook nog muziek aan staat. Ook voetbalwedstrijden met gejoel op tv zijn voor mij verschrikkelijk terwijl ik de sport op zich best grappig vind.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelf ondervind ik altijd de meeste last van tijdens verjaardagen en evenementen. Omdat daar veel personen aanwezig zijn.
Kimath
12 jaar geleden
ik heb Asperger en ook last van geluiden. Vooral dingen als airco, en mensen die aan het eten of drinken zijn. Ik hoor dat echt heel luid, echt vies :P
Net of iedereen keihard aan het smakken is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja maar Aspergers hebben niet altijd last van geluiden.
Ik ben er zelf een, ik kan enkel niet tegen dingen zoals nagels over het schoolbord (al irriteert mij dat dan echt voor 15 minuten) en ik vind het ook niet echt fijn als ik mijzelf niet kan verstaan door het lawaai
Kimath
12 jaar geleden
Is inderdaad niet altijd, het zijn meestal 1 of 2 dingen waar iemand gevoelig voor is. Bij mij is het geluid en geur, bij een ander kan het licht of smaak zijn. Verschilt per persoon.
Er zijn speciale gehoorapparaten die bepaalde tonen kunnen dempen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
echt??? daar ga ik eens naar vragen dan... dank
Je hebt waarschijnlijk hyperacusis. Dat is een aandoening die jaarlijks duizenden levens op stelten zet, die meer en meer voorkomt in onze luide westerse wereld, en waar geen genezing voor is.

De oren zijn overgevoelig geworden en hebben hun zogenaamd dynamisch bereik verloren. Dit is het vermogen om plotselinge veranderingen in geluidssterktes zonder probleem te verwerken. Met hyperacusis is er plotseling of geleidelijk een situatie ontstaan waarbij dagelijkse geluiden en luide geluiden als onverdraaglijk en veel te hard worden ervaren, zodanig dat je je vingers in je oren stopt bij het horen van een magnetronbeep, het op de grond vallen van een pen, het doortrekken van de wc, het voorbijrijden van een auto, enzovoorts.

Vertrouw je intuitie. Als een geluid te hard klinkt, dan is het hoogstwaarschijnlijk ook te hard voor jou, ook al is het dat niet voor een ander.
Probeer je tolerantieniveau op te krikken door in geluid te blijven vertoeven en langzaam nieuwe geluiden te herinvoeren. Dit proces kan jaren duren, hoewel sommige geluksvogels menen dat hun hyperacusis al na enkele maanden verbeterde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist Siska, er voor weg vluchten/ afsluiten is geen oplossing, want dan blijven er altijd geluiden die te hard zijn.
Het juist open tegemoet komen, zelf het op te zoeken, zal beter werken.
Ik zie het vaak zo, sommige mensen kunnen niet slapen, omdat bij de buren een fontijntje aan staat, ze kunnen het amper horen, maar toch, die zelfde mensen vallen bij de T.V. in slaap, tijdens een geweldfilm met veel lawaai.
Of in een rijdende trein vallen ze in slaap.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een bijzonder fontijntje-------fonteintje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je Ed, leuke nieuwe foto :))