mijn leven word beheerst, door de geluiden van anderen, wat kan ik hier tegen doen, aan doen?

oordoppen helpen soms een beetje maar die kan je niet altijd in en t helpt ook niet altijd, wie weet wat ik hier tegen kan doen, t word zo wel een beetje ondragelijk op zijn tijd

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dit duidt op een magnesium tekort. Ik ben therapeute en help mensen op emotioneel vlak, maar daarnaast weet ik ook veel over mineraal tekorten en wat het effect daarvan is op het lichaam. Ik zou magnesium+ vitamine b6 kopen en daarmee beginnen. Ga er maar eens op googelen. Er is veel over magnesium tekort geschreven en op youtube staat een fantastisch filmpje. En mocht het niet helpen dan zou je kunnen overwegen om te kijken of er een emotionele oorzaak is. Kijk maar eens op http://www.youtube.com/user/wwwemotionelebalans?feature=mhee daar staat bij favorieten een filmpje dat heet Miraculous Magnesium. Succes! Groetjes, Monique de Vries

Ben je overgevoelig voor geluid? Ga eens met de psycholoog praten, over hoe je het voor jezelf beter draaglijk kunt maken. Er zijn ook koptelefoons die het dempen. Die worden veel gebruikt voor kinderen die veel last hebben van omgevingsgeluid. Het kan ook zijn dat je een gehoorbeschadiging hebt waardoor alles heel sterk en vermoeiend bij je binnenkomt. Heb je het al goed na laten kijken? Hieronder een link met een groot aantal gehoorbeschermende middelen.

Bronnen:
http://oorbewust.nl/index.php?option=com_c...

Ik zal ervoor naar de huisarts gaan. Het kan zijn dat je hooggevoelig bent (high sensitive person) of dat je een licht vorm heb van autisme. De huisarts kan je dan doorverwijzen om het te laten uitzoeken. Heb er zelf ook last van en weet sinds een jaar dat ik pdd-nos heb.

Er zijn speciale gehoorapparaten die bepaalde tonen kunnen dempen.

Je hebt waarschijnlijk hyperacusis. Dat is een aandoening die jaarlijks duizenden levens op stelten zet, die meer en meer voorkomt in onze luide westerse wereld, en waar geen genezing voor is. De oren zijn overgevoelig geworden en hebben hun zogenaamd dynamisch bereik verloren. Dit is het vermogen om plotselinge veranderingen in geluidssterktes zonder probleem te verwerken. Met hyperacusis is er plotseling of geleidelijk een situatie ontstaan waarbij dagelijkse geluiden en luide geluiden als onverdraaglijk en veel te hard worden ervaren, zodanig dat je je vingers in je oren stopt bij het horen van een magnetronbeep, het op de grond vallen van een pen, het doortrekken van de wc, het voorbijrijden van een auto, enzovoorts. Vertrouw je intuitie. Als een geluid te hard klinkt, dan is het hoogstwaarschijnlijk ook te hard voor jou, ook al is het dat niet voor een ander. Probeer je tolerantieniveau op te krikken door in geluid te blijven vertoeven en langzaam nieuwe geluiden te herinvoeren. Dit proces kan jaren duren, hoewel sommige geluksvogels menen dat hun hyperacusis al na enkele maanden verbeterde.

Bronnen:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/ziekte...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100