Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Neem ik onbewust leerstof op als ik mijn opgenomen cursus laat afspelen tijdens mijn slaap of heeft dit niet echt veel nut?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.8K
Kimath
12 jaar geleden
Dexter's Lab gekeken? :p
Daar werkte het niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nope, niet echt. xD Al een heel eindje dat ik daar nog naar heb gekeken. Ik studeer overdag wel maar alle beetjes zijn welkom natuurlijk en ik weet dat je tijdens de slaap de leerstof van daarvoor verwerkt. Maar ik vroeg me juist af of dat ik tegelijkertijd leer en verwerk 's nachts, aangezien ik veel droom de laatste dagen. Dit is dus misschien een verwerking van hetgeen ik hoor? Ik ben een diepe slaper maar hoor toch af en toe mijn leerstof die verteld wordt. Misschien helpt het niet actief maar passief als je er maar vaak genoeg naar luistert? Zoals tijdens het lopen of in de auto op usb-stick terwijl ik naar school rijd en terug.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

als je slaapt kun je wel dingen in je opnemen, maar ik betwijfel of je dat nog kunt herinneren als je weer wakker bent, met muziek werkt het wel, ik draaide (vroeger toen ik nog jong was) als ik ging slapen altijd de actuele (1x per maand uitkomende) MTV cd, en sliep altijd al rond het 4e liedje, maar als ik hem maanden later helemaal afdraaide zong ik wel alle liedjes mee
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat hebben ze onderzocht. Je neemt alleen stof op als je in een roes ben (voordat je dus helemaal K.O. ben voor het slapen)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat in principe je onderbewuste wel van alles opneemt als het wordt aangeboden. Wat ik me echter afvraag is, of de link naar je bewustzijn goed wordt gemaakt.