Hoe kan je van anarchfobie afkomen? Angst voor spinnen.En wat zijn de symptome ervan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (7)

Je hebt van die mini spinnetjes, je weet wel; in de tuin, buiten enz. Eerst die pakken en spelen, laten lopen op je arm en kijk van heel dichtbij. Je ziet dat ze niets kunnen doen. Vervolgens ga je iets grotere spinnetjes pakken, deze zijn iets groter dan die mini spinnetjes. Daarna pak je kruisspinnen op (aahh). Die ook laten lopen op je arm, beetje spelen, maar geen kwaad doen. Symptomen zijn gewoon dat als je ze op een foto of in het echt ziet, dat je al de rillingen krijgt. Als je tarantula's ziet, ga je helemaal kippenvel krijgen. Ik hoop dat je er vanaf komt. Ik ben zelf ook bang, heb dus ook anarchfobie. Ik ben er wel bang voor en nog steeds ook. Ik geef hier wel dapper antwoord, maar zelf kan ik het niet doen. Ik hoop dat het je lukt, veel succes. Groetjes EC.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer je even te verdiepen in de term rivier. Dan kom je tot de conclusie dat 'een spinnetje uit de tuin' geen optie is.
De symptomen zijn een absolute, totale, irreële angst voor spinnen.
Je kunt er vanaf komen door een training te volgen, Google op arachnofobie en je kunt een plek in je eigen omgeving vinden om van deze angst af te komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Koop een vogel spin
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt contact opnemen met een psycholoog, en vraag of ze cognitieve gedragstherapie kan geven. Deze therapie kan je leren om ervan af te komen. Doe het samen, dat is makkelijker!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Angst voor spinnen kan zich, net als iedere ander angst, uiten in een staat van shock. Zweten, bibberen, rode vlekken in hals en gezicht, hysterie, hyperventileren, paniekaanval, enz enz.

Fobieën zijn goed te behandelen en op z'n minst dragelijk te maken door middel van Bach bloesemtherapie. In geval van shock als acuut gevolg van een fobie, dan is er een Bach remedie die je zo kant en klaar kunt kopen: de Rescue Remedy. Die zorgt ervoor dat je rustig wordt. Wil je van de fobie af, dan moet een therapeut bekijken welke remedies voor jou goed zullen zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Systematische desensitisatie door resiproque inhibitie: eerst naar lijntekeningen van spinnen leren kijken, als je dat aankunt daarna naar foto's en uiteindelijk filmpjes. Het kan zijn dat je rillingen krijgt of moet huilen tijdens het bekijken van bijvoorbeeld een foto van een spin, maar blijf het vooral proberen (evt een week later), totdat je weer een stap verder kunt. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Fobie of angst om/voor: Spinnen
Vind je bij bron 1
Arachnofobie
Angst voor spinnen..
Bron 2
arachnofobie
Hevige angst voor spinnen.
Bron 3
5.Arachnofobie
voor spinnen. `Arachnofobie` of `spinnenangst` is een overmatige angst, een specifieke fobie voor spinnen en spinachtigen. Het is waarschijnlijk de meest voorkomende vorm van dierenfobie. Opvallend is dat arachnofobie bij natuurvolkeren aanzienlijk minder voorkomt dan in de Westerse samenleving, bron 4
Hier heb je al jou antwoorden, succes!!!