Kan het verschil van vrijheid naar gevangenschap te veel zijn?

Ik heb weer het weekend heerlijk gekampeerd. Lekker aan de waterkant met zo min mogelijk kleding aan en nergens rekening mee houden met niemand alleen met mezelf, mn vriend en de hondjes. We zijn nu weer terug thuis, met weer normale kleren aan, weer gewoon rekening houden met de buren en weer onder een dak slapen ipv de vrije natuur. Ik heb nu zo een ongelofelijke hoofdpijn en ben ontzettend duizelig en misselijk. Dat had ik vorige week ook na het kamperen. Kan het zijn dat de overgang van de vrijheid naar gevangenschap teveel is??? En kan ik daar iets aan doen??

Toegevoegd na 3 uur:
O o!!! Ik heb de woorden vrijheid en gevangenschap meer gekozen om duidelijk te maken wat ik bedoelde!! Toch hebben jullie wel gelijk dat ik in mijn thuissitiatie niet erg gelukkig ben. Het probleem alleen is dat ik er niks aan kan doen op dit moment :( bedankt voor de reacties tot nu toe !!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zet 's een raampje open
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
XD haha ik zit in de tuin:p maar telkens als naar in t huis ga word mn hoofdpijn en duizeligheid erger en als ik buiten rustig zit gaat t wel....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind het al heel veelzeggend dat jij die overgang beschouwt als overgang van vrijheid naar gevangenschap, misschien moet je daar iets aan proberen te doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik schok me helemaal rot!! ik dacht dat je op verlof was, en toen je weer je kleren aan moest dit het streepjespak was. NOTTTT!!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahahahahhaha eucccc xD hahaha nee hoor ik ben wel gek, maar niet zo gek xD

Het beste antwoord

Het is geen overgang van vrijheid naar gevangenschap hoor, als je er zo over denkt zou ik hulp gaan zoeken...
Wat wel goed mogelijk is: dat je in het dagelijkse leven teveel spanning hebt, die pas 'loskomt' als je een tijdje hebt kunnen ontspannen (dan is het zaak uit te zoeken hoe je die spanning kunt verminderen).
Of er is iets in je huis/woonomgeving waar je niet goed tegen kunt (ik word altijd benauwd als ik terugkom van een paar dagen weg, maar dat komt omdat ik dan terugkom in een omgeving vol vervuiling - zoals ik op de wadden bijvoorbeeld de eerste dag enorm hoest en daarna nergens meer last van heb: schonere lucht daar).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als ik jou was zou ik gaan kijken wat en hoe je leven is ingevuld. Heb je het druk? Drukke baan of word er een groot beroep op je gedaan vanuit iets anders? Ik denk dat Hippo daar wel een punt zou kunnen hebben, dat er een andere oorzaak achter ligt dan van vrijheid naar 'gevangenschap'. Alleen al dat je het zo benoemd, roept bij mij de vraag op wat houdt jou zo gevangen in je leven dat jij deze klachten krijgt?
De muren zullen het niet zijn, want ook jouw huis heeft een deur om weer naar buiten te gaan.... Alleen jij kan dus antwoord geven op de vraag wat jouw gevangenschap inhoud en wat het kan oplossen.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het kan zijn dat het contrast even rauw op je dak valt.

van ff niets moeten, niet op de klok leven, pure ontspanning weer thuis. je bent nog aan het nagenieten, en -BENG- terug in 'real life', het dagelijkse gebeuren. de koffers moeten uitgepakt worden, en alles komt weer op je af.

misschien heb je ook wat onder de leden, of iets onder de leden wat niet doorzet. of je er hoofdpijn van kan krijgen weet ik niet. maar weet wel dat een overgang impact kan hebben.

zelf ben ik van een ruime boerderij (mega tuin, weiland, stallen, schuren, deel, pony, geiten, kippen, weiland tegenover me, bos naast me, moestuin etc verhuisd naar 7 hoog op een flat. hoefpijn had ik niet, heimwee ook niet, maar het duurde maanden voor ik me kon schikken.
vroeger op vakantie had ik het ook, was na een weekje vakantie 2 weken de draad kwijt. nu weet ik dat het (mede) door AD(H)D komt.

een ander (niet onbelangrijk punt) is dat je zegt dat je niet echt gelukkig bent in de thuissituatie. dit kan spanning opleveren, dus ook hoofdpijn en eigenlijk alle andere lichamelijke kwalen. spijtig dat je er niets aan kan doen.
het is echter onmogelijk om hierin een mogelijke tip te geven want 'niet echt gelukkig zijn' is een heel erg breed begrip.

in ieder geval hoop ik dat dit zal veranderen voor je!

succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
rare min, c+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje :) ja ik zal het kort uitleggen, ik woon bij mijn moeder en mijn vriend woont ook praktisch bij ons. Mn ma is nogal een erge rommelkont en als ik iets opruim maakt zij er weer een troep van. Ik kan het huis niet uit wegens financiën en bij mijn vriend gaan wonen is ook geen optie :( ik zit dus nog een paar jaar in deze situatie :'( komt bij dat mn ma ook niet makkelijk praat en dat stoort mij weer .... Haha
Gevangen en vrijheid is een gevoel. Je kan gevangen zitten en je nog vrij voelen zijn of tegenover gestelde.
Het is dus hoe jij het ervaart nu dat kan je ook veranderen.
Alles kan een mens te veel zijn. Het is vaak hoe de individu het ervaart.