Hoe pak je echte procrastinatie aan?

Veel mensen lijden eraan, "procrastinatie" of ziekelijk uitstelgedrag. U weet, alles blijven uitstellen tot het laatste nippertje en dan net voor de deadline alles uit de kast halen om de taak toch op tijd tot een goed einde proberen te brengen.
En dat terwijl je zeeën van tijd had, als je het niet had zitten uitstellen.


Wie weet hoe je hiervan "geneest"? Wilskracht is doorgaans onvoldoende...

Weet jij het antwoord?

/2500

Kijk eens naar de onderstaande pagina

Bronnen:
http://www.morpheus-emotionele-bevrijding....

ik denk dat ik ook eraan lijdt ik moet lessen leren en doe dat pas 4 dagen voor het examen ,terwijl ik het al een maand geleden wist. meestal breng ik het tot een goed eind maar ná het examen weet ik niets meer . ik leer uitsluitend daarvoor.

O help, het heeft een naam, wordt ziekelijk genoemd en je moet er van genezen. Dit is erg veel voorkomend gedrag en ik zou het zeker geen geen andere benaming geven dan dat, namelijk gewoon een 'gedrag' Er zijn mensen die juist goed presteren onder druk, bij wie de tijdsdruk juist veel goeds naar boven brengt. Dus het hoeft lang niet altijd een probleem te zijn, als je uiteindelijk je doel maar bereikt. De stress die ontstaat door de deadline is niet perse negatief. Dus niks aan doen, dit is hoe je bent. Als er geen probleem is, moet je het ook niet gaan zoeken. Alleen omdat je denkt dat het anders kan, maakt het nog geen probleem.

Procrastinatie is geen ziekte. Het zijn keuzes die je maakt, en als je het er zelf op andere momenten niet mee eens bent dan kan je het als een soort gedrag beschouwen dat meer weg heeft van verslaving, verslaving aan uitstel. lees de blog eens die in de bron staat. lijkt me een goed begin om het aan te pakken, als dat al nodig is.

Bronnen:
http://www.robertvanderwolk.nl/procrastinatie/

Uitstellers zijn zo geworden en niet zo geboren. Het is een aangeleerde gewoonte en wat is aangeleerd kan ook afgeleerd worden. Maak lijstjes van alles wat je doet. Schrijf een voornemen op. Richt je op realistische doelen. Verdeel een grote taak in kleinere. Geef je werk een betekenis. Elimineer taken die je nooit zal doen. Wees hierin eerlijk! Schat de tijd die je nodig hebt om een taak af te werken. Verdubbel deze tijd dan. Succes!

Bronnen:
http://www.mindwell.be/tag/uitstelgedrag/

Uitstel gedrag komt meestal voor bij dingen die we niet leuk vinden. Slik de kikker, zeggen ze. Dat wil zeggen dat je de minst leuke dingen die je moet doen op een dag , s'morgens doet. Je hebt een zware last van je , en kan met gemak alle andere klussen aan. Je hebt zelfs meer energie en zin om andere dingen te doen. Als je wacht tot het laatste nippertje , loop je de hele tijd rond met het gevoel van , ooh ik moet dat nog doen , en ga je de andere taken ook niet zo gemakkelijk doen. Plan je dag, en doe de minst leuke dingen eerst. Bijvoorbeeld, naar de winkel ,naar de dokter, strijken .

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100