Door te erkennen dat het er is, het verdriet (als hier sprake van is) toe te laten, even heel hard te schreeuwen en het vervolgens los te laten en omzetten naar iets positiefs. Besef dat woede heel veel energie kost die meestal nergens toe leidt (lijdt).

"Hij die zijn woede in bedwang heeft, heeft veel meer macht dan hij die er aan toegeeft" (Boeddha).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door rustig te gaan zitten en je te concentreren op je hartslag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een eenvoudig [zoals gevraagd] en doeltreffend antwoord: +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom zou je dat doen? Dat zou ik pas adviseren als je woede enigszins voorbij is. We hebben het toch over woede, niet een boos buitje. Woede is een heftige emotie, die ook heftig gevierd mag worden. Zo lijkt het wel alsof je het gaat inslikken..?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom zou je te buiten gaan aan woede. Door deze ademhalingsoefening te doen schep je de mogelijkheid om je woede aan te pakken.
Je slikt het niet in, je probeert er achter te komen op dat moment wáárom je zo boos werd. Zo krijg je meer inzicht in jezelf, en daar gaat het in dit leven om.
naar zee gaan - uitwaaien en weg laten waaien, en je realiseren, dat dit jezelf allesbehalve helpt, en dat de zee er "eeuwig is en eeuwig zal zijn", zodat je weer ruimer kan ademen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door "naast" jezelf te gaan staan en je af te vragen waar de woede vandaan komt. Vaak is het een druppel die de emmer doet overlopen.

Je kunt beter voorkomen dat de emmer bijna volraakt. Dan loopt ie nooit over.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door me met iets anders bezig te gaan houden, bij voorkeur de planten op mijn balkon Of ik ga daar mijn poes kammen en borstelen, waar hij dol op is. Hij gedraagt zich dan zo vertederend dat ik mijn woede vergeet.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook een manier.
Maar het is naar mijn idee wel weg blijven lopen voor...
zondag
14 jaar geleden
Nee, ik blijf nooit lang kwaad. Dat is alleen maar negatieve energie verspillen.
door te kijken hoeveel ervan jou schuld is, dan te kijken hoeveel energie het je waard is, en dan vervolgens van je af laten glijden (figuurlijk maar wel doen alsof het gebeurt)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Woede hoeft toch niet een kwestie van schuld en gelijk krijgen te zijn ed.?
woede verwerk je vlgs mij het beste door even weg te lopen van hetgeen je woedend maakt.
Even diep zuchten en denken is het het wel waard om hier witheet van te worden?

er is een boekje dat GoedKwaad heet, staan leuke tips in
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door het er te laten zijn en je niet te verzetten.. de oorzaak is natuurlijk belangrijk..in hoeverre kun je die uit het zicht houden en je op jezelf concentreren? Steek een geurkaarsje aan, spuit lavendelspray op je slaapkussen, zing een liedje.. maar je kunt ook een theedoek stuk scheuren, de muziek loeihard zetten, je tuin omspitten, chocolade eten, jankfilm kijken, een dag in bed blijven, shoppen.. of het van je afschrijven.. Ik heb het allemaal geprobeerd en alles werkt op de een of andere manier wel..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vraag je eens af of de veroorzaker of aanstichter eigenlijk wel het recht heeft om je zo emotioneel te raken. Is hij/zij dat waard?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door er eens goed over na te denken.
Kwaad worden is een teken van onmacht.
Dus kies je er zelf voor om woedend te worden.
Waarom voel je dan onmacht?
Daar zou je aan moeten werken!
Je weet waar het over ging.
Je weet waar het mis ging.
Er over gaan praten geeft opluchting.
Maar zo lang je , je eigen nog niet begrijpt,
komt er weer een volgende keer.
En wordt je weer woedend.
Dus de oplossing ligt bij je zelf!
Alleen verwerken is geen oplossing.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
helemaal mee eens eddijst..verhip, ik had je al een duimpje gegeven :)
Door het te vieren.
Leef je uit op een boxbal, een schilderij (door het te maken dan.. ), ga schreeuwen tegen een hoekje, gooi hetgene je net in je handen hebt met een vlem op de grond of tegen het behang, breek een oude telefoongids doormidden, kortom... erken het en uit het. Wat erbij hoort is de 'nazorg'. Relativeren en accepteren of veranderen. Het een plek geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door een lekkere harde metalplaat op te zetten. Hiervoor krijg ik vast een minnetje ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Koop een boxbal en ga daar maar eens flink tegen aan meppen of trappen. Het vertevigd gelijk je spieren en je kan je agressie er goed op kwijt.
Wat ook goed helpt is om eens na te gaan waarom je nu zo boos bent geworden. Laat het een de revue passeren en ga eens na of je niet boos op jezelf bent.
Buiten gaan zitten en luisteren naar de natuur. Je wordt dan vanzelf rustiger. Ga als je boos bent geen confrontatie aan maar ga er even van weg. Als je niet meer boos bent, praat er dan over