Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan het dat iemand hardop praat in de slaap?

13 jaar geleden
1.9K
Kimath
13 jaar geleden
Ik weet het niet, maar ik schijn het ook vaak te doen. Ik geef zelf antwoord op vragen, en weet daar vervolgens niks meer van.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Praten in je slaap is best grappig, alleen al als ze antwoord geven op je vragen...
Ik denk omdat men zo intens droomt dat je brein een seintje krijgt en zegt droom maar' lekker 'hardop.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat kan dmv het hebben van een droom. En het zo beleven waardoor je gaat praten door de beelden die je ziet in je droom.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat praten tijdens je slaap speelt zich af via het onbewuste. Dit deel van het menselijk brein werkt namelijk gewoon lekker door, tijdens het slapen.
Dat hardop praten komt het vaakst voor, als mensen in een spannende periode verkeren. (vlak voor een examen, vakantie, trouwfeest, nieuwe baan, ziekte/operatie, bevalling enzovoort)
Soms steken mensen hele verhalen af. Of ze lachen,of huilen er hardop bij. Als een ander erop in gaat, komt er echter geen, of een onsamenhangende, onlogische reactie. Soms schrikt men wakker en weet nergens meer van.
Hoe echt het ook lijken kan, de onbewuste wereld communiceert niet vloeiend met de bewuste!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is tijdens je slaap dat je geestelijk en lichamelijk uitrust. Je lichaam ligt lekker in je bed, je geest moet alles van die dag verwerken, een plekje geven en ruimte maken voor de nieuwe dag (simpel gezegd). Als je koppie vol zit moet er veel verwerkt worden. Tijdens een bepaalde fase in je slaap kan het voorkomen dat je praat. Soms verstaanbaar, soms onverstaanbaar gemompel. Maar dat is dus de verwerking.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding