Beetje sensatie verhalen, ze schrijven wat de mensen graag willen horen, vorig jaar in de nazomer en herfst heeft het 3 maanden vrijwel niet geregend, dit late voorjaar en begin zomer was ook extreem droog, bijna geen mens die het nog weet, wat jaren geleden, ik dacht in het voorjaar van 2006, had het 47 dagen aaneengesloten, niet geregend, wie weet dat nog?
Maar Nederlanders zijn klagers wat het weer betreft, ze willen graag bevestigd krijgen, dat ze gelijk hebben als ze zeggen dat het hier bijna iedere dag regent, zeker zijn er perioden dat het veel regent, maar er zijn nog veel langere perioden dat het droog is, ongeveer 94 % van de tijd!!!!

Toegevoegd na 10 uur:
Grappig, dat er zoveel minnen komen, terwijl het een goed antwoord is, ze komen zeker van de mensen die altijd over het weer klagen en die zijn er nog al wat!

Toegevoegd na 11 uur:
Even de cijfertjes, er valt nu 20 mm meer per jaar dan 100 jaar geleden, dat is een stijging van de neerslag van 0.2 mm per jaar!!! waar hebben we het dan over!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wellicht balen mensen van het slechte weer afgelopen weekend, en reageren ze hier hun frustraties daarover af, door het geven van minpunten. Ik vind het wel een mooi antwoord, van mij een plus.

Andere antwoorden (2)

Dat inderdaad héél goed mogelijk.
Het is alleen wel zo,dat het meestal in het noorden,noordwesten en noordoosten,alsmede het midden van het land het meeste regent.

In het zuidwesten en zuidoosten is dit naar verhouding een stuk minder.

Het is naar verhouding met b.v. 100 jaar geleden wel meer (frequenter) gaan regenen.

Dat heeft tóch te maken met de opwarming van de Aarde,dat een verschuiving van het klimaatpatroon te zien geeft.

Bezoek ook deze interessante link:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Link werkt niet, maar toch bedankt. +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerst was het afval uit koelkasten en airco's,toen zure regen,nu is het het klimaat wat opwarmt. wat zal het over 15 jaar zijn, dan zal het wel weer iets anders zijn. Wij mensen moeten iets te klagen hebben. Ik ken nog de zomer van 1959 toe had het niet geregend van april tot november, maar daar hoor je niets meer over.
Dat klopt inderdaad. Kijk maar eens naar de eerste gegevens van neerslag van het KNMI vergeleken met nu.
De aarde wordt in z'n geheel warmer, dus verdampt er meer water, dus komt er meer naar beneden.
Het is niet zo spectaculair, maar wel meetbaar meer.