hoe reken je je eigen volume uit?

ik ben op zoek naar hoe je je eigen volume uitrekent van je lichaam dat moet ik namelijk doen voor natuurkunde.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
11.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Begin maar eens met je eigen gewicht,...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In het Watermuseum in Arnhem staat een weegschaal met daaraan gekoppeld een zuil. Ga je op de weegschaal staan, dan vult de zuil zich met water waaraan jij je sg kunt aflezen.

Het beste antwoord

Weeg hoe zwaar je bent, zeg 75 kg.
De sm van de mens is gemiddeld 1,05 kg/ltr
Deel je gewicht door de sm en je hebt het volume, dus
75 : 1,05 = 71,42 liter,
Dit is nauwkeuriger en veel eenvoudiger dan welke methode dan ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Een grote bak vullen met water. Zoveel dat je je erin kunt onderdompelen. Vervolgens dompel je jezelf erin onder. En laat een ander noteren hoeveel het water stijgt.
Uit de waterstijging, de lengte en de breedte van de bak kun je het volume berekenen.
Volume = lengte x breedte x hoogte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vul een tank tot de rand met water. Zorg dat je precies weet hoeveel water er in de tank zit.

Ga nu zelf in de tank zitten en dompel jezelf onder. Klim voorzichtig uit de tank. Met hoeveel water er nu nog in de tank zit. Het water dat er dus uit is gegaan heeft het volume van jouw lichaam.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
moet je wel in je blootje doen, anders blijft er allemaal water in je kleren zitten en dat is dan ook uit de bak, maar wel een goed antwoord; +!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het bovenste antwoord lijkt me makkelijker :-\
Cryofiel
12 jaar geleden
Dat klopt, maar het is lastig te doen als je geen bak hebt die precies rechthoekig is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er zijn veel mogelijkheden. in plaats van meten kun je ook de bak voor en na de onderdompeling wegen en zo het volume bepalen
Cryofiel
12 jaar geleden
Je moet jezelf heel langzaam en voorzichtig onderdompelen, en er ook heel langzaam en voorzichtig uitklimmen. Het trefwoord is: niet klotsen! Natuurlijk is de methode niet 100% nauwkeurig, maar je komt goed in de buurt zolang je maar niet klotst. Ik denk dat het meer invloed heeft hoe diep je inademt voordat je kopje-onder gaat, dan het water dat eventueel aan je lichaam blijft hangen tijdens het uit de bak klauteren. Hoe dieper je inademt, hoe groter het volume van je longen en dus van je borstkas. In feite moet je niet speciaal inademen voordat je je adem inhoudt om even kopje onder te gaan. Probeer maar: je kunt makkelijk je adem 15 seconden vasthouden, zelfs nadat je hebt UITgeademd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en daarna goed dweilen....
Vul een bad (of iets anders) helemaal met water, echt tot de rand. Kleed je uit, ga heel voorzichtig in dat bad zitten, en ga (ook heel voorzichtig) even kopje onder. Daarna uit het bad komen, wel je haar zoveel mogelijk uit laten druppelen *in* het bad.

De hoeveelheid water die nu uit het bad is gelopen (door overstroming) is jouw volume.

Maar dat is lastig te meten.

Handiger is, nu te meten met hoeveel water je het bad moet *bijvullen* om het weer helemaal vol te krijgen.

Giet het bad dus vol met een maatbeker (of een maat-emmer, bijvoorbeeld zo'n emmer met een maatstreep bij tien liter). Houd bij hoeveel water je moet bijvullen, en je weet jouw volume.
Cryofiel
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
praktisch +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Handig, maar 't wordt wel een zootje! Of vul je het bad tot het overloopje en ga je er zo langzaam in dat het water door het overloopje kan wegstromen?
Cryofiel
12 jaar geleden
Hee, daar had ik nog niet aan gedacht - goeie tip!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeker gepensioneerd!!!!
Ga op een weegschaal staan en vermenigvuldig het resultaat met 1, dan heb je je volume. De onnauwkeurigheid wordt opgeheven doordat je longen variabel in volume zijn. Als je niet extreem vet bent is het een redelijke benadering van je volume.