Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Uit welke elementen en verbindingen ontstaan hout en steen eigenlijk?

Op school leer je de meest ingewikkelde aspecten van scheikunde, maar toch heb ik nog steeds geen idee uit welke elementen en verbindingen hout en steen bestaan! Ik vraag me dit al heel lang af, en hoop dat iemand me een duidelijk antwoord kan geven. En misschien iets kan vertellen over het ontstaan van hout?

Mvg,

Toegevoegd na 4 minuten:
Ja ik weet natuurlijk wel dat hout uit een boom ontstaat, maar weet niet uit welke stoffen het gevormd wordt in de boom, en hoe dat gebeurt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Hout: dat zijn koolstofverbindingen. Planten nemen koolstof uit de lucht en zetten dat om in cellulose (C6H10O5)

Steen: Ligt er natuurlijk aan welke steen soort dat het is. Maar de meest voorkomende verbinding bestaan uit silicium, aluminium, zuurstof, en stikstof.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat leer je ook niet bij scheikunde, maar bij biologie.

Maar elke organische stof is een koolstofverbinding. Vaak met een paar atoompjes stikstof en zuurstof erbij.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding