ingewikkelde materie voor mij mar mooi uitgelegd voor jouw hieronder

Toegevoegd na 36 seconden:
mar is natuurlijk maar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik verwacht dan altijd een antwoord van iemand die er verstand van heeft, of iemand die op zn minst het een beetje heeft uitgezocht. Een link ter verduidelijk of voor meer informatie is beter. Deze link is ronduit slecht moet ik zeggen. Ik heb zo'n vermoeden dat je er zelf niet eens goed naar gekeken hebt.
Een paar basis dingen:

- Cellen van planten zijn voorzien van een zogenaamde celwand, een stevige laag die de cel zijn vorm geeft. Dieren hebben dat niet; Daar bestaat de cel uit de vacuole.

Verder bestaan weefsels van dieren uit cellen met gelijke functie, en worden ze aangestuurd door hormonen en zenuwbanen. Deze regeltechniek i bij planten veel minder aanwezig. Bij planten is geen gestuurde organisatie, maar vind groei en aanpassen plaats op basis van natuurkundige principes.