Hoe zit dat met een paintball geweer(zie uitleg)

zover ik weet word er een bolletje vloeibare verf met een vliesje erom heen afgeschoten. de (luchtdruk?) waarmee het balletje word weggeschoten is altijd hoger dan de klap waarmee het balletje aankomt. waarom knapt het niet balletje verf dan niet al in het geweer? is deze uitleg te vaag ofniet? anders zal k het uitbreiden

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (2)

Omdat het balletje opdat moment geen tegen druk heeft, hij zet dus al zn kracht om naar de kant van de opening waardoor die niet knapt.

Als het balletje dan bij het doelwit komt gaat de kracht nog verder terwijl het doelwit deze kracht afstopt waardoor die uit elkaar knalt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Paintballen is best een ruige sport. Weleens gedaan? De vliesjes waar je het over hebt zijn gewoon harde afbreekbare kunststof. In het milieu onder invloed van water breken ze snel af. Maar als ze nieuw zijn, zijn ze ongeveer zo hard als een pingpongballetje maar dan iets kleiner. Ze komen ook best hard aan op onbeschermde huid; denk aan bulten, schrammen en lompen blauwe plekken.

Het balletje moet de enorme krachten van het versnellen tegen kunnen gaan. Door de stijfheid van de omhulsel wordt dat bewerkstelligd.

Ten slotte wil ik je erop wijzen dat een versnellend object altijd op de een of ander manier aan een kracht is onderhevig, conform de eerste en tweede wetten van Newton. http://en.wikipedia.org/wiki/Newton%27s_laws_of_motion Daarom moet het object die krachten kunnen weerstaan anders vallen ze meteen uit elkaar....