Nee. Perfect ronde voorwerpen zijn niet na te maken, omdat je lego niet rond kunt krijgen. Tevens kun je niks maken wat kleiner is dan het kleinste legoblokje. Dus een molecuul of proton kun je ook al niet maken. Je kunt ook geen licht maken van lego of een werkend vliegtuig. Zo zijn er ontelbare dingen te bedenken die je niet van lego kunt maken.

Je kunt beter bedenken wat je wél kunt maken van lego.

Dat is heel erg veel. In één van de antwoorden hierboven werd ook een link gegeven met gebouwen die te maken zijn. Je kunt ook van zo'n beetje alles wel een schaalmodel maken. Houd echter wel rekening met de beperking van blokjes en het niet rond kunnen maken van hoeken. Je kunt alles wel namaken eigenlijk. Op schaal uiteraard.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

nee, Je kunt bv geen lange overspanningen maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Annswers;

Bijna wel, het is alleen niet mogelijk om zonder hulp dingen waterdicht te maken. Dat merkte James May bij de bouw van het sanitair in zijn Legohuis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alles is overdreven, want er zijn veel dingen onmogelijk, maar je kunt er wel leuke dingen van maken (vind ik zelf).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan met Lego redelijk veel nabouwen.

Van eenvoudige autootjes, tot full-size race autos, full size mensen nabouwen (michael jordan).

Het is en blijft speelgoed, dus we zullen nooit een lego auto op de A4 in de file zien .... of toch ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wel heel erg veel.
Google maar eens op lego / afbeeldingen dan krijg je heel wat te zien, o.a. deze:

http://www.mydigitallife.info/2008/07/31/lego-made-beijing-olympic-games-2008-bird-nest-and-water-cube-stadiums/

Ook heel mooi
http://aleptu.com/wonderful-lego-creations-2719799.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
van lego kan je alles maken , een boot een vliegtuig of een trein , dus bedenk de gekste dagen want spelen met lego is fijn...ken je die nog..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
o ja
whahah ja t is zo lang geleden
ik heb wat zitten bouwen met 3 zonen pffffffff
Ik zou er geen lekkere Bossche Bol van kunnen maken en ik denk dat zelfs Jan de Groot dat niet kan. Dus nee: van Lego kun je niet alles maken. Er is vast een quantumniveau waarop het wel kan, maar daar is de mensheid nog niet aan toe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oh lekker een chocolade bol van bakker de groot jammie jammie
zit hij nog bij t station??
Met Lego kun je nog geen levende muis maken, al krijg je het staartje cadeau.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je goede lijm en multilayer techniek gebruikt kun je er veel constructies mee maken, alleen vliegtuigen, motoren en alles wat zeer warm wordt gaat niet lukken.
Mits goed gebouwd zou je je wel eens kunnen verbazen over de sterkte van gelijmde constructies.
Die lijm is echter een onmisbare factor, vandaar dat ook LEGO zelf zijn gebouwen en modellen verlijmt. Het is dan ook zeker waterdicht te krijgen.
Met thermoplastische vultechniek zijn ook ronding te creeren.
Je zult zeker andere hulpmiddelen en -stoffen nodig hebben maar dan kan haast alles gemaakt worden.
Zelf heb ik wel eens LEGOconstructies in elkaar geplakt, het is dan loeisterk...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb het idee dat een houtkachel van lego ook niet echt een suc6 zal worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja maar dan is het geen lego meer:)
Alles?... alles is wel heel veel hoor... ik denk dat je héél veel, maar niet alles kunt bouwen met Lego... zoals iemand voor mij al schreef, je kunt dingen niet waterdicht maken zonder de hulp van een ander materiaal...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er bestaat niks waar je alles van kan maken.