Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

In Legoland, Billund, Denemarken zijn hele gebouwen van Legoblokjes. Waarom bouwen wij ook niet zo?

Ik dacht er al vaker aan, maar Bastanovum opperde dit in een antwoord. En vandaar dan nu de vraag.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
867
Annswers
13 jaar geleden
Ineke, jouw vraag doet mij denken aan een andere Lego vraag, ik leen je onderwerp even ok!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie vraag!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het kan wel als men zou willen, Je zou alleen veel grotere blokken moeten maken.
De isolatie zou vrij goed kunnen zijn , als er luchtkamers en schotten in zitten die luchtcirculatie zou voorkomen zou je een uitstekende isolatiewaarde kunnen krijgen.
Met lijm (hard PVC lijm) waarmee ze de bouwsels in LEGOLAND permanent mee in elkaar lijmen , zou je ook een groot legohuis kunnen bouwen.
Ik zou wel een grotere wanddikte nemen en glasvezelversterking.
Wel is het soort kunststoof uitermate duurzaam, het oorspronkelijke lego werd als ik me niet vergis , van PVC gemaakt, wat een van de duurzaamste kunststoffen is.
Groot gevaar zou dan brand zijn, bij verbranding van PVC komt dioxine vrij.
Je zou echter heel goed gerecyclede thermoplasten kunnen gebruiken.
Een brandvertrager lijkt me een must.
Het moet goed te doen zijn.
Wie durft!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Eigenlijk bestaat dat al, maar dan van polystyreen (piepschuim). De piepschuim blokken passen als Legostenen op elkaar en worden gefixeerd met stalen (of kunststof) pennen.
Lego blokken alleen zullen niet voldoende zijn, omdat deze niet goed zullen isoleren, daar ze niet 'massief' zijn.
Zie:

http://www.sherton.nl/projecten/piephuis.htm
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is te duur. Moeilijker is het niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Inekevl;

Niet met Legoblokjes natuurlijk, om de reden die al werd genoemd, maar in feite gaan we wel steeds meer met kant & klaar geprefabriceerde elementen bouwen in de seriebouw waardoor het wel steeds meer op constructiespeelgoed zoals Lego gaat lijken. Alleen zijn de bouwelementen natuurlijk wel wat groter....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
O.a. vanwege het onnozele verbranden van olie, is plastic (in zijn algemeenheid) nogal duur (geworden) om er huizen van te bouwen. Het kan economisch gezien gewoon niet uit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding