Hoe sterk is een normale blender?

Ik heb met verbazing die filmpjes op internet gezien van een blender die bijna alles kan blenden?
Is dat normaal?
Waarom zijn die blenders zo sterk?
Is daar dan behoefte aan?
Kun je blenders in Nederland kopen die ook zo sterk zijn?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (4)

Doordat het mesoppervlak klein is.. breekt het minder snel. en omdat deze mes bladen een x aantal omwentelingen maken waar ze bijna alles mee kapot kunnen slaan op hoge snelheid(kracht)

Toegevoegd op 12-05-2009 10:40:11
Kijk maar eens van 't discovery programma time warp ;), leuk om te zien wat 't allemaal kan blenden en er wordt uitgelegd waarom 't zo sterk is..

Toegevoegd op 12-05-2009 10:40:54
PS: dit is de link van de timewarp uitzending ;)!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb laatst ook een programma gezien waar ze een blender demonstreerden. Echt alles kan je erin gooien en komt zo superfijn eruit. Dan spreek ik dus over Ipods, Mobiele telefoons etc. Maar ik geloof wel dat dit apparaat zo krachtig kan zijn, en dat de behoefte er zeker wel is.

Ik zou hem zo aanschaffen als het kon. Alleen weet ik niet waar ik hem kan kopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die van jouw afbeelding is een Blendtec voor professioneel gebruik. 1500 Watt. Ze maken ook apparaten voor de 'gevorderde consument'.

Zelf heb ik een semi-pro KitchenAid 500 Watt. Genoeg voor thuisgebruik. Ook ijsblokjes worden snel en goed vermalen.

Zodra ik een gerecht heb waar een ipod in moet, dan zal ik een Blendtec bestellen...

Toegevoegd op 12-05-2009 12:09:56
Edit: Ze zijn niet goedkoop, maar wel verkrijgbaar in NL. Zie bron.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De grote kracht is nodig om fruit en desnoods noten te vermalen. Je kunt er ook een staafmixer voor gebruiken, maar dan is er een grote kans dat het gaat spetteren, en hij is in theorie gevaarlijker in gebruik.