Dat doen ze met speciale verf. Laagje eroverheen en klaar. Ik ga ervan uit dat het niet schadelijk is voor de vogel...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vorig jaar zag ik ze nog rondhuppelen...

Andere antwoorden (3)

De duiven gaan in een badje met onschadelijke kleurstof. Ze schijnen er geen last van te hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat komt omdat die duifjes eten van het huisje van de heks...de heks van Hans en Grietje.Nu is dat niet mogelijk meer,maar vroeger zaten er extreem veel kleurstoffen in snoep.Is echt waar hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
plusje. zie ook mijn antwoord
Wat mij vroeger verteld is (bijna 40 jaar geleden) in de Efteling is inderdaad dat ze kleurstof door het voer deden. Dat stond althans op een bord daar bij de toren.

Elke duif eet alleen in zijn eigen hok, daarom hebben ze aparte kleuren.

Ik heb dat altijd voor waar aangenomen, pas nu met deze vraag begin ik eraan te twijfelen of dat echt wel zo is...

Toegevoegd na 17 uur:
http://www.vogelarena.com/forum/forum_read.php?id=865&recordnum=0

hier staat het