veer A hangt aan veer B en veer B hangt aan een vast punt. Aan veer A hangt een gewicht

Wat is de invloed van veer A op veer B als de veerconstanten gelijk zijn of wanneer de veerconstanten verschillend zijn. Deze vraag is in functie van krachttraining van de biceps en de invloed hiervan op de spieren rond de schouder

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
Is dit een vraag van je huiswerk?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is op GV duidelijk te merken, dat de scholen weer begonnen zijn!
Kimath
13 jaar geleden
@Moolkeesje: Inderdaad! Ik heb al veel huiswerkvragen langs zien komen :)

Antwoorden (4)

Ha, die Topsportgomme;

Als de veerconstanten gelijk zijn zullen ze beiden ongeveer evenveel uitrekken. Als de ene veer twee keer zo sterk is zal die maar half zover uitrekken als de zwakkere.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gewicht van veer A moet je optellen bij het gewicht dat aan het geheel hangt. Veer B zal dus iets verder uitrekken, doordat niet alleen het gewicht, maar ook veer A eraan hangt.
Je vraag is overigens niet erg duidelijk. Misschien kun je nog wat toevoegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je het gewicht van veer A mag verwaarlozen kun je veer A gewoon weglaten; of veer A ertussen hangt of niet maakt geen verschil voor veer B.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De som van veer A +het gewicht van veer B.