waarom als je vaste kalium in water gooit ontploft het en als je kalium poeder in water gooit gebeurd er niks?

dit is een vraag van mijn huiswerk

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Zijn die kleine stukjes kalium waaruit het poeder bestaat, niet gewoon te klein om een explosie te veroorzaken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Is kalium poeder niet gewoon kalium oxide, dus al gereageer met zuurstof?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kun je even precies aangeven wat je met kaliumpoeder bedoelt ?
Als dat zuiver kalium is, maar dan gemalen, zal het ontbranden, net zoals een stukje kalium.
Overigens ontploft kalium niet bij aanraking met water, maar ontbrandt en ook vrij heftig.