Omdat ze er natuurlijk wel stoer uit willen zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat de aantrekkingskracht van de maan veel minder is dan de kracht van de aarde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Nina14;

Door die extreem zware schoenen kwam hun zwaartepunt veel lager te liggen en konden ze het effect van de (veel geringere) zwaartekracht beter benutten en nog enigszins normaal bewegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
op de maan is de aantrekkingskracht (zwaartekracht) 7 keer minder dan op aarde. voor het gevoel zijn de astronauten dus 7 keer zo licht als op aarde. dat betekent dat ze grote sprongen kunnen maken, met een minimum aan inspanning. als die schoenen niet werden gedragen, dan zouden ze problemen krijgen met lopen en dat zou te gevaarlijk zijn ook omdat vallen bijv hun pakken kan beschadigen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hun massa wel, maar hun gewicht niet. Hun spieren en beweging coördinatie is gebaseerd op aardse verhoudingen en met een flinke afzet zouden zij zichzelf lanceren. Net zoals in een ruimtevaartuig, waar het grootste risico is om je zelf te verwonden door de gewichtloosheid
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om het zwaartepunt omlaag te brengen, zodat zij bij het lopen niet van de ene in de andere ongewilde salto terechtkomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat heeft te maken met de aantrekkingkracht van de aarde daarom vallen mensen aan de andere kant van de aarde af of anders om. Op de maan is de aantrekkingskracht van andere planeten aanwezig zodat je extra zwaar moet zijn om daar op de grond te blijven.