Wat is de dichtheid van chocolade?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
13.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Soortelijke massa bedoel je? of de breeksterkte van chocolade?
Specificeer je vraag aub...

Antwoorden (2)

Ik zou een kubieke meter chocola nemen, en dan kijken hoeveel ton het weegt. De hoeveelheid ton is dan de dichtheid.
Je kunt het ook met liters en kilo's doen, maar da's lang niet zo leuk.

Toegevoegd op 06-05-2009 21:29:44
Ik heb trouwens voor je in mijn scheikundeboek gekeken, maar ik kon chocola niet in het periodiek systeem vinden. Dus misschien moet je het dus zelf proberen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zo ken ik je weer... LOL
AWM
14 jaar geleden
Ik snap niet dat je antwoordt als je er geen flauw benul van hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vandaar dat ik jou nu ook een plusje geef.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
hihihi
Om alle lucht eruit te halen moet je het eigenlijk eerst smelten en dan weer laten stollen. Dan kun je mooi de dichtheid vaststellen. Dan komt het volgende probleem: Hoe langer je het smelt, hoe groter het soortelijk gewicht gaat worden als het weer stolt.
Zo kom je uit tussen een s/g van 0,997 tot 1,427.
Zie bron (=Word-document)
AWM