Ons milieu wordt gemaakt door het weer - dus veranderingen in het weer zorgen voor een veranderend milieu.
In de laatste 200 jaar hebben we de olievoorraden die in miljoenen jaren gevormd zijn, bijna leeggeroofd, terwijl we er zo afhankelijk van zijn, we hebben in de 2e helft van de vorige eeuw de rivieren zodanig vervuild, dat er bijna geen vis meer was, en nu vissen we de zeeën leeg in een heel rap tempo. Door de manier van leven : wie nu leeft, wie nu niet zorgt, hebben we het leven op aarde heel nadelig veranderd : de woestijnen rukken op, de regenseizoenen waar je de klok op gelijk kon zetten, blijven uit, oogsten mislukken, mensen beginnen met hun vee te zwerven, en ontbossen in het voorbijgaan om brandhout te hebben :
we beroven de aarde, zonder er iets voor terug te doen.
Het weer wordt door de klimaatveranderingen ook beïnvloed : meer heftige regenbuien, meer overstromingen, meer tornado's, meer CO2-uitstoot door de vulkanen, de bosbranden en het platbranden van de regenwouden, de opkomende economie in het Verre Oosten, en het drama van BP in de Mexicaanse Golf zal nog tientallen jaren zijn sporen nalaten.

Het greep allemaal mooi in elkaar, maar net zoals een boom, die stervende is, extra veel zaden produceert, protesteert de aarde tegen de manier waarop wij haar bewonen...Ik zal het niet meer meemaken, maar velen van ons hier wél : hoe zullen we leven over 50 jaar?
Ik moet er af en toe niet aan denken...want als eenling kán je helaas zo verschrikkelijk weinig, dat ik er af en toe een beetje moedeloos van word.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Door het weer kan het milieu veel veranderen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Wanneer het bijvoorbeeld ineens heel veel gaat regenen in de woestijn, zal het milieu daar drastisch veranderen. Zand wordt modder, dieren gaan dood, en andere planten gaan groeien.