Ja, radiogolven zijn golven in de vorm van elektromagnetische straling. Elektromagnetische straling kan voor de waarnemer twee vormen aannemen, namelijk als een deeltje of als een golf. De fotonen vertonen namelijk zowel een golfkarakter als een deeltjeskarakter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op kwantum nivo ja. Maar niet waar hij het over heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 Pieterveenstra voor de kwaliteit van je antwoord
Cryofiel
13 jaar geleden
Helemaal goed, pieterveenstra.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@jeroen1962: "Maar niet waar hij het over heeft." Misschien ben ik te simpel, maar welke diepprangende kwestie van twijfelachtig allooi miste ik dan in "Zijn radiogolven ook fotonen?"

Andere antwoorden (3)

Nee dat is geen foton, maar gewoon een elektrische golf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.zerauto.nl/blog/index.php/2009/01/26/ece-levert-eerste-elektrische-golf-aan-e :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooie golf Pietereenstr
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus als ik het goed begrijp is de elektrische golf de opvolger van het 'lelijk eentje'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou we hebben al een elektrisch lelijk eendje en dat is de prius. :D Nouja, die oude dan.. Die nieuwe "valt wel mee".
Alle elektromagnetische straling heeft met fotonen van doen, en met frequentie. Sommige frequenties kunnen wij mensen met onze eigen ogen zien en noemen we licht. Weer andere frequenties zien we niet; daar zijn onze ogen niet geschikt voor. En daarom hebben we die stralingsfrequenties andere namen gegeven: radiogolven onder andere. Maar uiteindelijk is het een pot nat: 't zijn allemaal van die fotonen-golf-deel-dingetjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Correct.
Jazeker!
"Je kunt elektromangnetische straling op twee manieren beschrijven: Als een golfverschijnsel en als een 'douche' van fotonen....."