Zijn er verschillende soorten wiggelroedes nodig om verschillende stoffen te kunnen vinden?

Ben van plan een wiggelroede aan te schaffen om goud / edelstenen te vinden. Ben benieuwd welk type ik het best kan gebruiken voor goud, en welke voor edelstenen

Toegevoegd na 3 minuten:
Wichel! Met 'ch'!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat meen je niet...

Antwoorden (11)

Des te duurder de wichelroede, des te kostbaarder de stoffen die hij vindt. Koop dus gewoon de duurste die je kunt betalen, die investering betaalt zich vanzelf terug.

PS Ik heb nog een brug te koop. Interesse?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De duurste van type C, die verdien je makkelijk terug met al het goud en edelstenen die je per uur uit de grond haalt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het materiaal en de vorm van de wichelroede heeft in principe geen invloed op de materialen die je gaat zoeken ( en misschien wel vinden). Sommige wichelroedes hebben wel een opening waarin een voorbeeld gestopt kan worden van hetgeen men zoekt, zoals een stukje goud. Soms wordt dit op een andere manier bevestigd op
de wichelroede.

Succes!
13 jaar geleden
Het gaat hierbij vooral om de geestelijke kracht die je hebt om de wichelroede aan te sturen. Zodra je je link hebt met de roede kan je de roede tot alles instrueren.

Niet geloven wat de anderen zeggen: Prijs is niet van belang. De link is van belang. Het beste kan je bij volle maan zelf een wiggelroede snijden uit een Acer palmatum, a.k.a. 'Summer Gold' .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aangezien wichelroedes hoe dan ook niet werken kun je er beter helemaal geen kopen.

Er is geen onderzoek beschikbaar waaruit blijkt dat wichelen echt zou helpen ook maar iets te vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En wat deed ze toen met die aardstralen Jelle? Hebben die een nut?
rose
13 jaar geleden
Wat is, dat is, Jelle!
Nou kijk. Dat kan niet. Want! Dat het namelijk zo is! De Wikkelroet, daarmee kan je alleen water vinden. En Aardstraling. Maar niet de edelsteens. En ook niet de goud. Voor de goud moet je gewoon met de metalen detektietor zoeken. Met de edelsteens dat weet ik niet. Maar! De wikkelroet, de houten van de wilg die is voor de water. En de berkenboom, dat is de boom die is met een witte buitenkant, die is voor de aardstraling. Dat weet ik van de dokter. Dat is mijn oma, die heet oma.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is dit voor taal die u spreekt ? Zuid Afrikaans ?
Mjah, op zich wel. Ligt er aan wat voor stof je zoekt. Gebruikelijk is om te zoeken naar papier en zilver, goud en koper, maar sinds 1985 wordt er ook gezocht naar plastic. Dit, omdat wichelroede verkopers alleen maar op zoek zijn naar geld, papier, munt of pin...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alle onderzoeken over de hele wereld, dubbel-blind en gecontroleerd, in het wichelmatig zoeken naar water, goud of elektrische leidingen, hebben altijd en overal negatieve resultaten opgeleverd.

Al midden 17e eeuw!! is er uitgebreid onderzoek naar gedaan en de conclusies waren destijds al dat de aanwezigheid van een stof geen invloed heeft op een roede, of die nou van hout, metaal of iets anders is gemaakt. Dat de slagingspercentage van iets vinden gelijk is van iemand met een roede als iemand die gewoon willekeurige plekken kiest. En als laatste dat alleen geologisch kennis om hints uit de omgeving te halen (welke planten leven er, hoe ziet de aarde eruit en wat voor soort stenen zitten er in de bodem) een groot genoeg slagingspercentage heeft om aan te geven waar een stof ligt maar ook hoe diep.

Nog lachwekkender wordt het hele verhaal als de aardstralen bij gaat halen. Die zijn in de 1937 bedacht om de volstrekt denkbeeldige werking van de wichelroede te verklaren, en vervolgens zijn deze stralen opgevat als universele ziekteoorzaak. Ene Gustav Freiherr von Pohl kwam tot de ontdekking dat sommige volkeren weinig kanker hebben. In die zelfde tijd werdenröntgenstralen en de radioactiviteit ondekt. Dus ging hij er vanuit dat nieuwe geheimzinnige 'stralen' ook de oorzaak van kanker was.

Al direct na zijn melding kwamen Duitse onderzoekers tot de conclusie dat die aardstralen illusies waren. Freiherr von Pohl maakte niettemin school en een zekere Mieremet begon na 1945 aardstralenkastjes aan de man te brengen in Nederland. Toen dit de spuigaten uit begon te lopen, stelde de KNAW een onderzoek in. Ze rapporteerde in 1954 en 1955. Dit rapport liet niets heel van de beweringen van wichelroedelopers.

Het enige wat met een wichelroede kan worden gevonden zijn goedgelovige mensen en mensen die daar misbruik van willen maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sssst! Nog even en je vertelt dat ik niet echt bruggen verkoop, wil je mijn handeltjes eens niet zo verpesten? ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verrek je hebt gelijk, zou dat door aardstralen komen denk je?
De beste wichelroede die er is, is waarschijnlijk de theremin. Dit wordt omschreven als een elektronisch muziekinstrument, maar het kan veel meer dan muziek maken (The Beach Boys en andere maakte er in de jaren 60 veelvuldig gebruik van).

Het principe is erg simpel: het zend een elektromagnetisch signaal uit die kan resoneren op een bepaalde stof (of een hand dus). In de jaren 70 hebben ze gebruik gemaakt van ingewikkelde theremin systemen en zijn erachter gekomen dat ze ook op die manier delfstoffen konden vinden.

Elk element resoneert op een bepaalde frequentie en door het dusdanig goed af te stellen, kan je dus bepalen of er bijvoorbeeld olie in de grond zit. Het resoneren moet je zien als het 'meetrillen' bij een bepaalde 'toon'. Denk bijvoorbeeld aan een aardbeving die gebouwen lijkt over te slaan: het ene gebouw is een berg puin en het andere staat erbij alsof er niets is gebeurd. Er gaat een gerucht dat de olie industrie kwam erachter hoeveel olie er eigenlijk in de grond zat in de jaren 70, dat ze eigenlijk bang waren dat het niks meer waard zou zijn (het "zeldzame" diamantverhaal dus). Ze hebben dus een soort van theremin systeem gebruikt en konden erg diep in de grond kijken en vele gebieden resoneerde dus, wat aangaf dat er heel veel olie in de grond zat. Om de toekomst - van de olie industrie - veilig te stellen kwamen ze op het geweldige idee om een olie crisis in het leven te roepen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
koop een metaaldetector daar heb je meer aan dan een wiggelroede.
En edelstenen kun je gewoon met de hand het beste zoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit heeft te maken met het magnetisme tussen de uiteinden van de wichelroede en de stof.