Hoe hoog moet de rook van een sigaret gaan voordat het weer daalt?

Ik ben benieuwd tot hoeveel meter hoog de rook.van sigaretten slecht is voor een ander, bijvoorbeel hoger gelegen buren. Dus hoe hoog kan de rook gaan voordat het daalt?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
1.6K
crispy
2 jaar geleden
wat bedoel je met "voordat het daalt"? Ik snap je vraag niet
tinus1969
2 jaar geleden
Rook zal niet dalen, hoogstens verdunnen.
LeonardN
2 jaar geleden
@crispy De vraag is niet lekker gesteld, maar ik heb een aardig beeld van wat de vrager zou willen weten en denkt dat er gebeurt.
De betere vraag lijkt me.
Als ik beneden onderaan een flat rook, hoeveel verdiepingen is dan de rook meetbaar/schadelijk (in een gunstig geval, of "gemiddeld geval"). De vrager gaat ervan uit (en dat zal niet wellicht niet kloppen) dat er na een aantal verdiepingen of aantal meter de rookdeeltjes gaan dalen en dat de deeltjes daarom niet meer meetbaar zullen zijn. Ik ga er echter vanuit dat de deeltjes zodanig op zullen lossen in de lucht, vochtdeeltjes zullen worden en op andere manieren onmeetbaar worden op hoge hoogte.
Maar dat is maar mijn gok. Een andere betere vraag is dus. Waar blijven de deeltjes die sigarettenrook zijn? Blijven ze stijgen?
crispy
2 jaar geleden
Aha. Ik geloof dat je gelijk hebt @LeonardN.
Maar dan moet het windstil zijn.
En wat er daalt is wellicht de concentratie, zodat het niet meer 'slecht is voor een ander'.
Ik geloof niet dat hier een onderbouwd antwoord op gegeven kan worden.

Antwoorden (1)

Rook verspreidt zich en daalt niet.
Bij windstilte zou rook 9 meter hoger dan de bron nog meetbaar zijn.
SimonV